PERAK TODAY BUAT HAL LAGI! KALI INI PASAL ISU JAMBATAN PLAK!

Berita gembira buat 3,000 penduduk dari beberapa kawasan perumahan di Gopeng apabila jambatan konkrit yang runtuh sejak enam bulan lalu akan dibina semula dengan peruntukan bernilai kira-kira RM1 juta.

Menurut Ahli Majlis Daerah Kampar, Low Leong Sin, jambatan itu akan dibina semula sebelum akhir tahun ini.

"Projek membina semula jambatan konkrit yang runtuh kira-kira enam bulan lalu sudah ditender membabitkan kos RM1 juta," katanya.

Baru-baru ini, Peraktoday.com melaporkan keluh-resah 3,000 penduduk sekitar Gopeng apabila jambatan konkrit yang menjadi penghubung ke jalan utama sejak 30 tahun lalu roboh tanpa diketahui punca sebenar, sekaligus menjadi penyebab utama masalah lalu-lintas di kalangan penduduk. KLIK SINI

Penduduk yang terjejas teruk akibat runtuhan jambatan tersebut tinggal di beberapa kawasan perumahan termasuklah Taman Gopeng Baru, Taman Gopeng Setia dan Taman Gopeng.

Difahamkan, sebelum ini penduduk hanya memerlukan masa kurang dari tiga minit untuk ke bandar berhampiran.

Namun, disebabkan jambatan roboh itu masih belum dibaiki, penduduk terpaksa membuat pusingan sejauh satu kilometer hanya untuk keluar masuk dari kawasan perumahan.

Penduduk Taman Gopeng Jaya, N. Arumugam, 47, berkata masalah tersebut bukan sahaja memberi kesukaran kepada penduduk malah mampu mengundang bahaya ekoran keadaan yang gelap ketika waktu malam.

"Keadaan waktu malam di sini begitu gelap. Pengguna tidak boleh nampak kerana tiada sebarang papan tanda jambatan roboh diletakkan dan ini boleh menyebabkan orang ramai yang menggunakan laluan ini terjatuh," jelasnya.

Di samping itu. penduduk terutamanya di kalangan wanita dan kanak-kanak juga turut merasa bimbang menggunakan laluan baru yang agak sunyi dan jauh daripada penduduk.

"Keadaan di jalan baru juga tidak selamat..ramai orang lalu lalang jadi insiden yang tidak diingini berlaku tidak boleh dielakkan," katanya.

Sumber dari Pembela Rakyat Perak Today

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...

Scandal: Alyssa The Scandal Queen