MESTI BACA! PROGRAM PERMATA NEGARA LANGKAUI BATASAN POLITIK, AGAMA DAN BANGSA

PROGRAM Permata Negara hasil ilham dan cetusan idea isteri Perdana Menteri, Datin Paduka Seri Rosmah Mansor ternyata melangkaui batasan politik, bangsa dan agama sebaliknya fokus utamanya adalah mendidik kanak-kanak bawah lima tahun menjadi insan cergas minda, membesar secara holistik, kreatif lagi berkeyakinan diri.

Rakyat terutamanya ibu bapa perlu diberi pendedahan mengenai objektif program itu yang mula dilaksanakan sejak 1 Mac 2007 dengan menawarkan khidmat asuhan dan didikan awal kanak-kanak dan keutamaan diberi kepada ibu bapa yang berpendapatan bawah RM1,500 sebulan.

Antara syarat-syarat pemilihan Anak PERMATA Negara bagi kawasan luar bandar ialah jumlah pendapatan isi rumah (suami- isteri) tidak melebihi RM1,500 sebulan manakala untuk kawasan pinggir bandar dan dalam bandar pula, pendapatan isu rumah mestilah tidak melebihi RM2,500 sebulan.

Sebagai contoh, bagi Pusat Anak PERMATA Negara (PAPN) Putrajaya dan Presint 16, keutamaan diberikan kepada pemohon-pemohon yang terdiri daripada kakitangan sokongan 3 seperti pemandu, pembantu am rendah, pengawal keselamatan dan pasangan yang tidak bekerja.

Keutamaan turut diberikan kepada ibu tunggal, Orang Kurang Upaya (OKU) serta pemohon yang mempunyai masalah keluarga seperti penceraian dan digantung tidak bertali.

Program Permata Negara ini diibaratkan seperti mencorak dan mewarnai sehelai kain putih dengan nilai-nilai murni yang dapat membentuk jati diri generasi muda Malaysia.

Baca seterusnya STATISTIK PERMATA seluruh negara di PERAK TODAY...

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...

Scandal: Alyssa The Scandal Queen