ISU PTPTN! MAHASEWEL ROBOT PATUT KENA BELAJAR DENGAN AWEK CUN NI! MESTI BACA

Masa aku tengah melayan blogroll, aku ternampak artikel menarik di blog Mesin Taip Buruk, dia menceritakan pasal hutang lapok PTPTN yang telah dilupuskan oleh kerajaan kepada pelajar yang cemerlang. KLIK SINI

Aku suka dengan luahan hati seorang anak muda yang jelita dan berakal, nama awek cun ni Hanis Zulaikha meh la aku share kisah dia pasal PTPTN kat bawah ni:

Masih teringat lagi betapa beria daku masa nak dapat pinjaman PTPTN. Bersungguh print semua dokumen yang diperlukan, pergi pesuruhjaya sumpah untuk sahkan semua dokumen, semangat call kawan berpuluh kali nak make sure semua dah set dan ready, dan beratur sepanjang-panjang line hanya tunggu untuk dipanggil. Tiba-tiba terlupa nak beli setem hasil LOL.

Beberapa minggu kemudian, bila permohonan diterima, BESAR RAHMAT.
Maybe I should educate some of you how PTPTN really works. Especially the ones yang baru nak melangkah ke alam pengajian tinggi. Macam ini cerita PTPTN sebenarnya.

Pada suatu ketika dulu, tak ramai yang dapat melanjutkan pelajaran ke univerisiti. Sebab tuh kalau kita baca novel Melayu, mesti sikit-sikit ada "impiannya melanjutkan pelajaran ke menara gading" "cita-cita sedari kecil untuk menjejaki menara gading" suka betul novelis dengan perkataan menara gading kenzzz. Macam sangat jauh impian itu, dan memang pun jauh kerana tak semua ibu bapa mampu biaya pengajian anak dan waktu itu kerajaan hanya mampu sediakan biasiswa untuk budak pandai.

Tapi sekarang, wah hampir semua orang yang kau kenal berada di menara gading atau telah grad bukan? It's no longer a distant dream / the impossible. Because PTPTN made it happen.

Read more...

Awek Cun pun tau nak appreciate PTPTN ni, tapi bebal-bebal yang buat hal di Datarn Merdeka tu dah la tak berakal, perangai macam syaitan dan bodoh sebab semuanya dropout U punya. Belajar la sikit dari awek cun yang kat atas tu!

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...

Scandal: Alyssa The Scandal Queen