Dari kasi Robert Kuok, baik kasi Penang Port pada Syed Mokhtar


Terbaru Tan Sri Syed Mokhtar menjadi mangsa lagi bilamana beliau diserang hanya kerana beliau ingin menyelamatkan Penang Port atau Pelabuhan Pulau Pinang.Yang paling kuat menyerang beliau adalah akhbat The Edge selain dari DAP yang dah memang racist.

Kalau korang baca artikel yang dikeluarkan dalam The Edge memang sangat menyakitkan hati dan seolah-olah Tan Sri Syed Mokhtar sedang melakukan satu kesalahan besar, mereka dengan sengaja membesar-besarkan isu ini untuk merosakkan nama baik Syed Mokhtar.

DAP Pulau Pinang jangan cerita la, mereka menyerang dan mengugut macam-macam. Tak cukup dengan itu, penyebab BN kehilangan Pualu Pinang Gerakan pun sama dok taruk cili kaw-kaw punya, semua kerana Syed Mokhtar adalah melayu Islam! Itu aje.

Kalau la Robert Kuok yang nak ambikalih benda ini, aku percaya semua akan puji dan puja. Dalam negara kita ni, kalau orang Cina ambikalih apa saja, pasti semua akan diam membisu tapi disebabkan SYed Mokhtar adala melayu dan Islam maka mereka serang habis-habisan.

Come on la wei, apa yang telah Syed Mokhtar sumbangkan pada umat Islam di Malaysia ni memang tak boleh dinafikan, walau dia tak mahu publisiti tapi orang yang pernah terima sumbangan dari dia tahu cerita sebenar.

Aku dah pernah cerita dulu, bagaimana ada pihak yang mahu membuat liputan sumbangan yang diberi oleh Syed Mokhtar tetapi dihalang oleh beliau. Dia tak mahu sebarang publisiti tentang sumbangan yang dibuatnya. Tapi DAP bangsat ni memang dengki, tak boleh tengok melayu berjaya dan bantu melayu yang lain.

...The Edge yang tak henti-henti serang Syed Mokhtar ni, ... Rupa-rupanya ada dalang atau hanjeng Anwar dalam The Edge ni, aku syak la, mungkin orang yang pernah disebut nama dia dalam Akuan Bersumpah Murad. Nama dia adalah Tong Kooi Ong. Dia ni dulu Phileo Allied punya bos! Ingat Shamsidar dulu jadi DIRECTOR sayrikat tu lagi?

Baca seterusnya di House PK sini

Manakala itu ! ....

... ada satu MP dari Sabah yang kahwin artis gebu tu meroyan semacam je. Pelik jugak aku ya, kenapa dia marah sangat kat Syed Mokhtar sampai panggil dia King. Mesti ada something kan? He he he

Anyway, aku nak kongsi dengan korang sedikit pahit getir yang dilalui Tan Sri Syed Mokhtar bilamana dia nak mengambilalih syarikat atau organisasi yang bermasalah. Ingat lagi kisah pasal POS Malaysia yang dijual Khazanah Nasional pada Syed Mokhtar dengan harga yang teramat tinggi?

Begitu juga masa DRB-Hicom nak mabil Proton juga mendapat kesusahan yang terlampau dari Khazanah. Sebolehnya Azman Mokhtar dari Khazanah mahu tekan Syed Mokhtar habis-habisan, akhirnya dengan berkat kesabaran SYed Mokhtar beliau dapat juga memiliki Proton.

Apabila MP dari Sabah yang kahwin dengan artis gebu ni kata Syarikat SYed Mokhtar bakal jadi macam Renong Group bila ekonomi jatuh, aku rasa statement tu tak masuk akal beb. Setakat ini semua syarikat bawah naungan Syed Mokhtar membuat keuntungan. Dan beliau tidak pun menjual syairkat di bawah naungan beliau sesakan hati,

EON Bank terpaksa dijual kerana dalam negara kita ni, sebuah oraganisasi tak boleh memiliki dua bank. Seperti mana yang kita tahu Bank Muamalat telah diambil alih oleh DRB Hicom maka disebabkan itu mereka terpaksa melepaskan EON bank yang kini diambil alih oleh Hong Leong!

Korang kena wahai pembaca sekalian, beza antara Syed Mokhtar dan Renong Group atau mana saja syarikat yang pernah menyusahkan negara ni ialah keberkatan yang dimiliki hasil dari membantu orang Islam yang memerlukan di negara ini. maybe orang Cina tak faham apa itu berkat tapi bila ada pihak UMNO yang dok peryikai makanya kena dalami agama lagi la nampaknya orang macam ni.

Sepenuhnya lagi di House PK sini

Baca lagi soal jawab house PK dengan pengkritik Syed Mokhtar sini

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...

Scandal: Alyssa The Scandal Queen