JUSA Luar -Sistem Kerajaan Akan Porak-Peranda?


1. Semalam Utusan melaporkan bahawa kerajaan bercadang untuk membenarkan mereka yang di luar skim perkhidmatan awam memohon menjawat Jawatan Utama Sektor Awam (JUSA). Menurut laporan tersebut mereka yang berpengalaman di sektor swasta boleh memohon menyertai JUSA C dan ke atas.

2. Ini bermakna sesiapa sahaja boleh dilantik menjawat jawatan dalam kategori JUSA C sehingga ke Ketua Setiausaha Negara tanpa perlu melalui Sistem Perkhidmatan Tadbir dan Diplomatik (PTD).

3. Kita dimaklumkan bahawa cadangan ini sebagai sebahagian daripada Program Transformasi Kerajaan (GTP) dalam sektor awam. Kononnya, melalui pengambilan kepakaran tenaga di luar kerajaan maka kerajan akan menjadi lebih baik, cekap dan efektif.

4. Secara peribadi saya tidak bersetuju dengan cadangan ini kerana ia bukan sahaja merendah-rendahkan kualiti PTD kita tetapi juga merosakkan sistem pemilihan dan kenaikan pangkat PTD sedia ada tanpa sebab yang munasabah.

Klik sini Untuk Artikel Penuh

Read More @ Source

7ribu ahli pkr keluar parti.wmv

amenoworld.blogspot.com 7ribu ahli pkr keluar parti? Setakat neh dah hampir berjuta2 ahli pkr keluar parti kalau ikut berita2 dari umno.. takan pkr ada ahli lagi kot? kah kah kah.. bodohnya umno.

Video Rating: 0 / 5

More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...