BN Bawak Masuk FDI 26.4billion.

Berdasarkan laporan terkini FDI negara melonjak 42peratus.Secara keseluruhannya adalah kerja keras MITI yang kita semua tahu pelaburan tidak masuk dengan sekelip mata seperti mana yang dibohongi oleh Guan Eng kepada rakyat.

Bayangkan Guan Eng dengan berani berkata FDI di Pulau Pinang adalah atas hasil usaha regim DAP,sedangkan berdasarkan fakta kesemua rundingan yang berjaya di persetujui dan ditandatangani dibuat oleh pihak MITI melalui rundingan yang memakan masa yang lama.
Pelaburan asing langsung (FDI) Malaysia melonjak 42 peratus kepada RM26.4 bilion pada akhir September berbanding RM18.6 bilion dalam tempoh yang sama tahun lalu.

Data terbaru Jabatan Perangkaan menunjukkan yang inisiatif kerajaan untuk merangsangkan pertumbuhan ekonomi telah membuahkan hasil, kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed.

wef competitiveness report 070911 mustapa mohamad"Berdasarkan kepada aliran masuk FDI untuk tempoh sembilan bulan, kemungkinan yang jumlah FDI tahun ini boleh melepasi angka tahun lepas," kata beliau dalam satu kenyataan hari ini.

Jumlah FDI untuk 2010 ialah RM29.3 bilion, sementara dalam tahun 2009, ia berjumlah RM5 bilion.

Mustapa berkata, Malaysia telah menerima FDI yang kukuh dalam suku-suku pertama dan kedua tahun ini, masing-masing berjumlah RM10.1 bilion dan RM11.07 bilion.

Bagaimanapun, FDI untuk suku ketiga menyederhana kepada RM5.17 bilion, sebahagiannya disebabkan oleh iklim ekonomi luar yang lemah, terutamanya krisis hutang zon Euro dan kelembapan ekonomi AS.

Mengenai pelaburan persendirian, Mustapa berkata, kerajaan yakin mencapai sasaran RM94 bilion tahun ini.

Pelaburan persendirian untuk tempoh Januari-September berjumlah RM75 bilion seperti yang diumumkan oleh Kementerian Kewangan baru-baru ini.

- Bernama
Memang perangai Guan Eng! yang su ka ambik nama atas hasil kerja orang lain,kemudian juak haprak pakatan berkokok kononnya ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim DAP ini buat kerja...

Pisau kata "syarikat besar nak melabur bukan bincang 2-3 tahun ,kemudian terus tabur duit,Guan Eng menipu tak sampai sehari dia kata boleh dapat pelaburan 6-7 billion"

Read More @ Source

Election Comm Is Just An Event Management Co & The Client Is The Govt. Of Malaysia

Proham Discussion: Electoral Laws, Election Commission & Electoral Reform. Petaling Jaya 29/07/2011

Video Rating: 4 / 5

More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...