SKANDAL DINAR KELANTAN

PANAS BERAPI! SKANDAL DINAR KELANTAN YANG MESTI ANDA KETAHUI!

Aku cukup tertarik dengan apa yang ditulis oleh blogger Out Syed The Box mengenai Dinar Kelantan:

By Syed Akbar Ali

“Tiada jaminan Kerajaan Negeri akan membeli kembali Dinar dan Dirham sekiranya pembeli ingin menjualnya. Pembeli hanya boleh menyimpan Dinar dan Dirham di Ar Rahn milik Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) dan juga menukar atau membeli barangan di kedai tertentu.”

Here is some info about Kelantan Golden Trade Sdn Bhd (KGTSB), the company that is going to profit from all the gold “dinars” that will be issued in Kelantan.

“Kelantan Golden Trade Sdn Bhd (KGTSB) ditubuhkan pada 23 OKT 08 dan dimiliki sepenuhnya oleh PMBK. Tujuan penubuhan KGTSB adalah untuk menjalankan aktiviti jual beli Dinar dan Dirham di dalam dan luar Negara. “

Nama Ahli Lembaga Pengarah/Pegawai

Dato’ HUSAM bin MUSA

MOHD SABRI bin ABDULLAH

Nik MAHANI binti MOHAMAD

MUSTAFA bin SALLEH

AZIZAH bt DAUD

Wan ROSELAWATI binti Wan HASSAN


Nama Pemegang Syer

ABDUL ARIFFAHMI bin AB RAHMAN

Jumlah Syer : 1

MOHD SABRI bin ABDULLAH

Jumlah Syer : 1

Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK)

Jumlah Syer : 1,350,000

Ariffahmi is Nik Aziz’s Son In Law. Why does Nik Aziz son in law hold one share in this gold dinar company? Isnt there a conflict of interest? This guy has been embroiled in controversy already in Kelantan.

The Kelantan folks also say that the state civil servants may be paid in gold dinar. This is just a ‘menyusahkan manusia’ situation.

Lets say a fellow gets paid RM1500 worth in gold dinar. That is just two or three gold coins. He must convert it to Ringgit before he can use the money. Ini kerja 2 x 5. Menyusahkan manusia saja. Untuk artikel penuh klik sini..

Patutlah beria-ia Husam Musa memperkenalkan dan mempromosikan Dinar Emas dan Dirham Perak Kelantan yang dikeluarkan tanpa rundingan dengan Bank Negara Malaysia. Rupa-rupanya, bukan setakat udang di sebalik batu, tetapi ada jembalang di dalam hati.

Dinar emas dan Dirham perak yang dipromosikan sebagai matawang syariah, yang disandarkan kepada Islam dan segala macam sandaran kepada 'perlunya' penggunaan matawang syariah tersebut, rupa-rupanya didominasi oleh syarikat yang sahamnya majoriti adalah milik menantu Nik Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan yang memegang syer berjumlah 1,350,00 syer. Manakala syarikat yang mengeluarkannya adalah Kelantan Golden Trade Sdn Bhd (KGTSB) yang ditubuhkan pada 23 Oktober 2008 di mana antara lain Ahli Lembaga Pengarahnya adalah HUSAM MUSA sendiri.

Patutlah beria-ia bercerita tentang Dinar emas dan Dirham Perak Kelantan. Patutlah menyalahkan UMNO dan Bank Negara Malaysia kerana kononnya menjadi penghalang untuk MENGGEMUKKAN ekonomi Islam menerusi Dinar emas dan Dirham perak. Rupa-rupanya sebarang CAKAP BENAR akan menyebabkan orang tertentu di dalam syarikat yang mengeluarkan Dinar emas dan Dirham perak itu mengalami kerugian besar. Untuk selanjutnya klik sini

House PK: Inilah penyakit PAS dan DAP, malah PKR sekali, parti mereka ni di 'conquer' anak beranak, lagi depa mau cerita pasal kronisme dan nepotisme? Tak ke babi namanya tu...

Comments

abuya said…
jubur lu lahhhhh....

rujuk di sini...

www.madsinar-abqari.blogspot.com
http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=77440
http://saffawati.com/re-dinar-emas-perak/
http://www.rotikaya.com/tag/pelaburan-dinar-emas-dirham/
http://semezer82.blogspot.com/2009_04_01_archive.html
http://malaydinar.blogspot.com/
http://ucuk76.fotopages.com/?entry=1304847

mu la bodoh jap lagi korang yang akan guna...hehehe

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...

Scandal: Alyssa The Scandal Queen