Berdemo Bantah Nama Allah Adalah Musuh Pakatan - PAS

Yang berdemo baru baru di Masjid Simpang 6 Komtar rupanya musuh pakatan rakyat. PAS Pulau Pinang dakwa tindakan membantah mengenai isu penggunaan nama Allah adalah bercanggah dengan persetujuan diantara parti didalam pakatan.

Semasa muktamar dah beberapa kali pesan kepada ahli PAS,bukankah kepentingan tahaluf siyasi bersama DAP dan walaq kepada para pemimpinnya mengatasi kepentingan agama. Apa kejadahnya ahli PAS bersusah payah turun dijalan raya membantah. Tak perlu bantah bantah.. bukankah Nik Aziz dan para pemipin PAS kata ..Allah tuhan Kristian dan Allah tuhan umat Islam namanya sama saja..tak gitu?

Kepada ahli PAS harus mengaji bab pluralisme lebih mendalam..barulah dapat menghayati bahawa semua agama adalah sama..semua tuhan adalah sama tak gitu.. Pluralisme dan liberalisme sekarang ini begitu kuat didakwah oleh Anwar malah didalam PAS juga ramai yang menganut fahaman ini.

Apa salahnya tuntutan Guan Eng?Niat murni Guan Eng demi menyemarakkan pluralisme dan liberalisme harus disokong oleh umat Islam.. Bukankah ini yang dimahukan oleh para penyokong pakatan?

Ketua Penerangan PAS Negeri Pulau Pinang, Bukhori Ghazali mengingatkan ahli PAS negeri ini lebih berhati- hati dengan strateji musuh yang sengaja mencari jalan memecahkan perpaduan dalam Pakatan Rakyat untuk memenangkan Umno dan Barisan Nasional (BN).


Musuh sekarang tambahnya, tidak lagi berhadapan dengan PAS tetapi mempergunakan bekas kepimpinan PAS untuk mengucar kacirkan istiqamah perjuangan yang telah terpahat lama dalam diri ahli.

Penggunaan nama Allah ujarnya, telah pun diputuskan oleh kepimpinan PAS dan tidak timbul percanggahan sehingga perlu melakukan demontrasi di Masjid Simpang Enam selepas solat Jumaat semalam.
"Berhati-hatilah dengan taktik musuh yang telah menyelinap masuk menerusi bekas kepimpinan PAS yang telah menjauhkan diri dari perjuangan.  Mereka sedang berusaha memecah belahkan perpaduan yang dipupuk dalam Pakatan Rakyat untuk membantu BN kekal berkuasa," tegasnya.-Harakah



Pisau kata " Rupanya yang bantah penggunaan nama Allah musuh PAS  yer.."
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...