CILI KASI TARUK! PAS IBARAT MELUKUT DITEPI GANTANG DALAM PAKATAN! INI BUKTINYA

Leftenan Caine said...

betul bro!mmg terbaik ah video ni!msti pmbgkang naik angin bila tgk vdeo ni..moga2 PAS sdr tntg kesilapan mreka,moga2 PAS sdr yg dia tu hnya kuda tunggangan DAP jer!!

July 29, 2012 12:06 PM
mawar hitam said...

wah bgus2... Pas telah tunjukkan keadaan sbnr dia dlm Pakatan..
tulah nak sgt bergabung dgn Pakatan kn,korg tgk jelah nsib korg lps2 nie lg..

July 29, 2012 12:08 PM
kak bedah said...

APA KATA CINA DAP
Sebelum ini ialah Karpal Singh dan Lim Guan Eng. Selepas itu ialah Shamsul Iskandar AMK yang memberi amaran kepada Ketua Pemuda PAS. KLIK SINIYang terbaru ialah kenyataan Timbalan Pengerusi DAP pula yang menafikan hasrat Nik Aziz dan seluruh ahli dan penyokong PAS.Sila baca di bawah :Hasrat PAS yang mahu melaksanakan hukum hudud di negara ini sukar untuk direalisasikan kerana parti itu perlu terlebih dahulu meminda Perlembagaan Persekutuan, kata Timbalan Pengerusi Kebangsaan DAP, Dr Tan Seng Giaw.Beliau yang juga ahli Parlimen Kepong berkata untuk meminda perlembagaan bukan sesuatu yang mudah kerana ia memerlukan majoriti dua pertiga di Parlimen. "Nak hudud mesti ada pindaan di Parlimen. Dia (PAS) tahu nak dapat majoriti dua pertiga itu mustahil," katanya. Malah, katanya sehingga hari ini Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah (II) 1993 (Hukum Hudud) yang diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Kelantan pada 1993 juga masih tidak dapat dikuatkuasakan.Beliau berkata demikian apabila diminta mengulas kenyataan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang juga Mursyidul Am PAS pada Rabu lepas yang mengulangi pendirian parti itu untuk memperjuangkan hukum hudud walaupun tidak dipersetujui DAP.Menurut Tan, isu hudud merupakan satu perkara yang rumit terutama dalam sebuah negara yang terdiri daripada masyarakat majmuk dan ia tidak sepatutnya dibangkitkan. "Jangan kita bangkitkan perkara yang boleh menimbulkan porak-peranda terutama kepada perkara yang tak boleh dilaksanakan," katanya. Mengulas mengenai pendirian DAP itu, bekas Timbalan Presiden PKR, Dr Chandra Muzaffar berkata pendirian PAS untuk memperjuangkan hukum hudud walaupun tidak mendapat restu DAP menunjukkan kedua-dua parti tersebut banyak perbezaan dan tidak sealiran.Beliau yang juga presiden Pergerakan Keadilan Sejagat (Just) berkata kedua-dua parti berkenaan hanya berpakat kerana mereka mempunyai 'musuh' tertentu yang menghalang hasrat untuk merampas kuasa di peringkat persekutuan dan negeri."Ini menunjukkan ! hubungan mereka satu hubungan yang beroportunis kerana mereka nak berkuasa, tak ada sebab lain," katanya. Dr Chandra juga berkata tindakan PAS yang memberi keutamaan kepada hudud apabila berkuasa menunjukkan seolah-oleh bahawa hukuman tersebut mencermikan tamadun Islam.
"Ini tak betul kerana yang mencerminkan kegemilangan Islam adalah ilmu pengetahuan dan keadilan," jelasnya. - Bernama.
...........................
PARLIMEN MALAYSIA 222
NAKKAN 2/3 PAS KENA MENANG 167 KERUSI;;

July 29, 2012 12:15 PM

Anonymous said...

mmg pun Pas sptutnya kne sedar dah kesilapan diorg tu..
tapi klu lps nie diorg msh tak sedar lagi, tak tau lah nak kata apa dah mmg manusia yg plg bodoh lah diorg nie!

July 29, 2012 12:16 PM
kak bedah said...

Huhuhuhuhu... It's very pathetic looking at this video.. Looks lika another race r waiting to take advantage on our country... It's very shameful to me as malaysian citizen..,

July 29, 2012 12:17 PM
bro yul said...

terbaik video nie lpas nie aku rasa klu nik ajis tngok video nie x senang duduk orng tua bertongkat tu....pas d anjingkan2 dap.....

July 29, 2012 12:47 PM
kak bedah said...

Dasar anjing yg x kenal budi.,,, lepas ni klu pakatan kalah meati diorang akan anjurkan rusuhan besar- besaran... So PAS besedialah menanggung akibat diperbodoh- bodohkan oleh DAP anjing

July 29, 2012 12:53 PM

Pas dajjal said...

Perkataan yang sering ditemui—"musuh-musuh Islam". Siapa itu musuh Islam? Beranikah mereka mengatakan "mengapa,bagaimana,dan bilamana" sesuatu pihak menjadi musuh Islam? Tak perlulah sembunyi. Kita tahu siapa!
Menutup bangkai gajah dengan daun nipah itu perbuatan bodoh.

July 29, 2012 1:02 PM
kak bedah said...

KUALA LUMPUR, 26 Julai – Pas dicabar untuk duduk semeja bersama DAP dalam memperkatakan mengenai hukum hudud dan pelaksanaan negara Islam jika parti itu benar-benar berani serta berprinsip.

Bekas AJK Dewan Ulama Pas Pusat, Prof Mohd Noor Deris berkata tidak ada penghujungnya jika masing-masing mempertahankan pendirian menerusi 'jarak jauh' yang hanya menyerlahkan sikap retorik Pas dalam memperjuangkan isu tersebut.

Tegas beliau jika Pas benar-benar berani dan tegas, mereka bukan sahaja tetap istiqamah dalam perjuangan malah mereka akan berjuang habis-habisan agar kedua-dua perkara berkenaan iaitu hukum hudud dan negara Islam dimasukkan dalam buku jingga.

"Apakah Pas betul-betul ada prinsip? Ini yang saya cukup hairan dan menimbulkan pelbagai persoalan dikalangan rakyat khususnya umat Islam. Kerana apa, bukankah hari ini kita kedengaran 'Negara Berkebajikan'.

"Negara Islam sekali sekala tu adalah tetapi bukannya selalu kerana melihatkan kepada apa yang berlaku hari ini seolah-olah dah tak ada sebaliknya yang ada diwar-warkan kepada umum adalah 'Negara Berkebajikan," katanya.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas pertembungan pendapat mengenai hukum hudud dan pelaksanaan negara Islam antara pemimpin Pas dan DAP yang kini menjadi bualan umum.

Prof Mohd Noor seterusnya menambah Pas sewajarnya cermin diri mereka terlebih dahulu sebelum bercakap soal prinsip dan sebagainya kerana hari ini seolah-olah Pas tidak ada keberanian dalam memperkatakan isu tersebut.

Soal beliau, sampai bilakah Pas menjadi bahan bualan umum dan dikatakan hilang taring bila berdepan dengan sekutu mereka di dalam pakatan pembangkang?

July 29, 2012 1:05 PM

Anonymous said...

KOTA BHARU - Sekali lagi parti Komunis DAP menunjukkan sikap anti Islamnya biarpun pemimpin Pas secara membuta bekerjasama menyokong penuh dengan parti itu demi menguasai negara dalam pilihan raya umum.

Terbaru DAP meminta kerajaan negeri Kedah yang diterajui PAS supaya menarik balik larangan operasi terhadap 13 jenis pusat hiburan sepanjang bulan Ramadan nanti, yang dikeluarkan kerajaan negeri itu mengikut mengikut Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997.

Pengerusi DAP Karpal Singh berkata kerajaan negeri Kedah tidak boleh bertindak sendiri dan membuat keputusan yang memberi kesan terhadap lain-lain parti komponen dalam pakatan pembangkang. "DAP sedar mengenai keperluan pelbagai komuniti berbeza dalam negara dan akan berjuang untuk hak mereka, sebagaimana yang dilaksanakannya sejak dahulu, lama sebelum pilihan raya pada 2008 lagi," katanya.

Beliau berkata DAP tidak akan mengenepikan prinsip-prinsip perjuangannya, dan menurutnya parti itu berada di barisan depan sejak dahulu lagi, menentang hasrat PAS menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam.

"DAP memberi jaminan kepada penduduk di Kedah, segala langkah akan diambil bagi memaksa kerajaan negeri menarik balik keputusan itu. Pakatan Rakyat tidak boleh mempunyai dasar-dasar yang menyisih penyokongnya. Sebarang keputusan kerajaan negeri tidak seharusnya menjejaskan kaum bukan-Muslim.

Sebarang undang-undang kecil yang mendiskriminasi kaum bukan Muslim adalah bertentangan dengan perlembagaan," katanya.

Pas kini dilihat sebuah parti yang tunduk kepada DAP setelah meninggalkan hasrat menubuhkan negara Islam dan memperjuangkan negara berkebajikan setelah mendapat tentangan hebat daripada sekutunya, DAP.

Disebabkan itu, penyokong Pas dan rakyat hilang keyakinan setelah melihat Pas kini sudah tidak mempunyai 'taringnya' dan tidak lagi mampu memperjuangkan nasib orang Melayu dan agama Islam.

Malahan sebelum ini DAP sudah banyak kali menentang dan campurtangan dalam soal pentadbiran kerajaan pimpinan Pa! s termas uk mendesak tarik balik pengharaman loteri kebajikan di Kelantan kerana ianya menindas dan menafikan hak golongan bukan Islam.

July 29, 2012 1:25 PM

Anonymous said...

kenapalah mangkuk hayun sangat pas ni...agaknya memang pas suka jadi boneka DAP and pakatan kot...

July 29, 2012 1:27 PM

Anonymous said...

panas,sensasi and meletop ah video ni...thanks pk pos video ni...like sangat2

July 29, 2012 1:31 PM

Anonymous said...

panas,sensasi and meletop ah video ni...thanks pk pos video ni...like sangat2

July 29, 2012 1:31 PM

tempoyak basi said...

kan3 dan cakap PAS nie hanya as tangga for pakatan anak halal semua itu..
tapi kan yang xboleh bla 2 mcm mana PAS boleh termakan nasi kangkang pakatan he3..
oooooo dapat amoi gebu2..
aku pun nak gak wei amoi gebu...
tp xjadik la dorang 2 makan babi mulut busuk..
kencing xbasuh..haiya soi oooooo

July 29, 2012 1:33 PM
kejora malam said...

moga-moga bulan ramdhan yang mulia ini dapatlah PAS kesedaran dan memilih jalan yang benar..
janganlah menjadi boneka-boneka cina-cina anak haram 2 semua dan juga anuar kaki seks 2..
video ini adalah kebenaran so korang nak kata aoa ag hahaahahahah

July 29, 2012 1:36 PM
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...