Mamak: "Please support my son, drink San Miguel !"

Harakah:Kitab Muktabar Isle Khawarij Khas Untuk Pelajar


Akibat tekanan dan bantahan kumpulan pendidikan Cina dan parti pembangkan, sebuah sekolah rendah Cina di Kuantan menukar keputusannya untuk menerima akhbar percuma Utusan Malaysia.

Menurut laporan Sin Chew Daily hari ini, keputusan tidak menerima akhbar tersebut dibuat oleh lembaga SRJK (C) Semambu selepas bermesyuarat malam semalam.

Pengerusi lembaga sekolah itu, Goh Kim Fah memberitahu Sin Chew Daily, sekolahnya pada asalnya memang mahu menerima akhbar percuma Utusan Malaysia yang disumbangkan oleh sebuah syarikat swasta yang bertujuan meningkatkan tahap penguasaan bahasa Melayu di kalangan pelajarnya.

“Diakui, kami memang lalai dalam isu ini. Kami tidak mengkaji impak keputusan (untuk menerima sumbangan itu),” katanya.

Menurut Goh, pelajar tidak seperti orang dewasa tidak akan dapat membezakan laporan Utusan Malaysia yang lazimnya menurut pengkritik adalah berat sebelah dan bersifat perkauman dengan berita sebenar.-Malaysiakini


Jika menolak Utusan kononnya atas tekanan pembangkang,adalah lebih baik pihak Harakah yang terkenal dengan lidah bercabang ,penghasut,bohong,pembelit diberikan kepada SRJKC.


Harakah tidak mengunakan bahasa 'MELAYU', parti Isle PAS tidak memperakui mereka adalah melayu justeru isu rasis pasti tidak timbul,PAS dikhabarkan sudah ada bahasa sendiri yang tidak diketahui apa jenis bangsanya,justeru adalah lebih baik untuk pembelajaran pelajar di sekolah cina untuk mendalami kitab muktabar khawarij PAS yang lebih menepati ciri ciri DAP .


Dengan mengedarkan suratkhabar Harakah maka tidak akan timbul isu rasis dan perkauman,Secara otomatik proses dakwah Isle PAS pasti akan berjaya dikalangan pelajar SRJKC.

Pisau kata " kalau aku dari bagi suratkhabar lebih baik bagi toilet paper ja,senang calit"

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...