Rakyat Malaysia Buru Tian Chua


Kesabaran orang ramai khususnya pengundi di Parlimen Batu terhadap kebiadapan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua berhubung insiden di Lahad Datu, Sabah mencapai kemuncak apabila mereka berhimpun beramai-ramai di pejabat Ahli Parlimen itu di Jalan Sentul, di sini.

Sambil membawa kain rentang yang antara lain bertulis, 'Tian Chua biadab', 'Mohon maaf segera kepada rakyat dan kerajaan' dan 'Tian Chua berniat jahat keluar kenyataan fitnah kerajaan', mereka berteriak mengecam sikap Tian Chua.

Dalam perhimpunan selama sejam dan disertai hampir 500 orang itu, mereka turut membakar bendera PKR serta mendesak Tian Chua memohon maaf secara terbuka kepada kerajaan, rakyat dan pasukan keselamatan negara.

Perhimpunan tersebut turut disertai beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) seperti Jaringan Melayu Malaysia (JMM) dan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) serta ahli UMNO dan parti komponen Barisan Nasional (BN).

Pengerusi Badan Bertindak Gabungan NGO Parlimen Batu, Kapten (B) Suhaimi Yahya berkata, di samping menyatakan bantahan, perhimpunan tersebut diadakan bertujuan menyerahkan memorandum kepada Tian Chua.

"Alasan memorandum ini antara lain menegaskan Tian Chua begitu biadab apabila mengeluarkan kenyataan insiden di Lahad Datu merupakan konspirasi UMNO. Tian Chua juga dengan sengaja menimbulkan sentimen kebencian dengan menuduh UMNO dan kerajaan mencipta isu untuk mengalih perhatian rakyat.

''Tian Chua dilihat mengambil kesempatan untuk meracuni pemikiran rakyat di atas apa yang berlaku tanpa memikirkan akibat yang ditanggung oleh ahli keluarga anggota keselamatan yang telah terkorban,'' katanya ketika ditemui s! elepas perhimpunan itu petang ini.

Yang turut hadir, Penyelaras Gerakan Bahagian Batu, Dr. Dominic Lau Hoe Chai dan bekas Pengasas PKR, Ng Lum Yong.

Memorandum bantahan itu diserahkan kepada Naib Ketua PKR Bahagian Batu, Johnny Puah Eng Guan. Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...

Scandal: Alyssa The Scandal Queen