Guan Eng Anggap Agong Bagaikan Budak Office Boy,YDP MAIPP Hak PKR!

Berita pelantikan YB Malik Itik sebagai YDP MAIPP sebenarnya sudah lama diketahui ramai.Tetapi sebenarnya tidak diumumkan secara rasmi .

Jawatan YDP Majlis Agama Islam Pulau Pinang sebelum ini disandang oleh Ustaz Elias,beliau dikatakan sudah tidah mahu menyambung jawatan tersebut akibat daripada tekanan daripada kerajaan regim sendiri.

Seperti yang kita semua sedia maklum,PAS begitu mengharapkan jawatan tersebut agar diberikan kepada Salleh Man Adun Permatang Pasir,malah didalam kempen Anwar semasa prk Permatang Pasir beliau turut menjanjikan jawatan tersebut kepada Salleh Man jika beliau menang.

Seperti biasa yang kita semua tahu,Khawarij PAS hanyalah pak angguk dan suruhan ultrakiasu rasis chauvanis DAP. Memandangkan Khawarij PAS hanyalah berkasta rendah,maka adalah tidak menjadi masaalah buat regim DAP tidak memberikan apa apa kepada khawarij,cukup sekadar memberi tulang dan sampah kepada mereka.

Jawatan jawatan penting yang melibatkan umat Islam diberikan kepada PKR.Yb Malik dilantik sebagai Exco Agama Islam,jawatan tersebut seharusnya diberikan kepada PAS,tetapi hak mereka didalam regim DAP dinafikan.

YB Malik Itik sebelum ini begitu mengharapkan jawatan sebagai TKM1 sebelum jawatan itu dirampas oleh Dr Mansor,Untuk menutup mulut beliau jawatan YDP MAIPP diberikan sebagai galang ganti .

Nak tahu bagaimana pemilihan sebagai YDP dibuat? Dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri,kesemua barisan exco membuat penilaian calon calon untuk dilantik sebagai YDP MAIPP.Didalam mesyuarat tersebut Yb Malik Itik turut sama berada membuat penilaian.

Mengikut amalan dan etika jika seseorang yang dicalonkan ke sesuatu jawatan beliau tidak boleh bersama sebagai penilai jawatankuasa pemilih.Tetapi lain benar dengan Malik Itik,beliau sendiri nilai ,beliau sendiri angkat diri untuk jadi YDP MAIPP yang kemudian dipersetujui oleh kesemua ahli majlis mesyuarat kerajaan negeri. Kesemua exco exco dan Ketua Menteri bersetuju untuk melantik YB Malik ,SUK telah menghantar nama Malik sebagai YDP MAIPP yang baru kepada DYMM YDP Agong,dan tuanku sudah perkenankan perlantikan Malik.

Menurut sumber Pisau yang rapat kepada Dr Mansor,surat tersebut sudah ditandatangan oleh YDP Agong dan telah di dikembalikan ke pejabat SUK.Apa yang menariknya Malik Itik sudah berasa lega nama beliau disahkan oleh Tuanku sendiri hasil cadangan daripada Guan Eng dan MMK.

Khawarij PAS Pulau Pinang meroyan apabila mengetahui Malik di lantik sebagai YDP MAIPP.Kemudian timbul pula isu di Selangor apabila khawarij PAS disingkirkan daripada memegang portfolio agama dan digantikan oleh Khalid Ibrahim.

Pulau Pinang mempunyai persamaan dengan Selangor ,jawatan portfolio agama dipegang oleh PKR.Guan Eng sekarang ini cuba menutup kerja mereka apabila sudah mengarahkan pejabat SUK untuk menukarkan nama Malik Itik kepada Salleh Man.

Keputusan yang dibuat oleh Guan Eng sebelum ini tidak mengambil perkiraan bahawa PRU13 semakin hampir,nah sekarang ini melihat pilihanraya semakin dekat beliau mahu menunjukkan kepada umat Islam terutamanya khawarij PAS kononnya beliau mengiktiraf khawarij PAS dan Salleh Man berhak dilantik sebagai YDP MAIPP.

Tetapi tindakan regim DAP yang mahu menukar nama Malik kepada Salleh Man sebagai YDP seolah olah YDP Agong bagaikan office boy atau peon pejabat mereka. Sesuka hati mencadang dan mahu menukar balik ini semua atas percaturan untung rugi politik mileage mereka.

Khawarij PAS Pulau Pinang harus sedar cara mereka diperlakukan oleh regim DAP dan PKR. Mereka sebenarnya tidak diutamakan sebagai rakan didalam regim negeri,sebaliknya hanya menjadi watak pak pacak semata mata.

 

Pisau kata "Majlis makan malam tabung TYT disabotaj oleh DAP,200  dijemput hanya 17 yang datang...hehe..best tak?"





Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...