CILI KASI TARUK! HUSAM JAMNAPARI MEMBUAT FITNAH TERHADAP TABUNG HAJI!

Dalam Husam nak mereka-reka fitnah mengenai Tabung Haji kononnya mereka jual ladang di Riau, rupanya dia terkantoi.

Baca sepenuhnya di ABITW sini. Terjemahan berikut:

Husam mendakwa bahawa TH baru-baru ini dilupuskan 83.000 hektar tanah ladang kepada Robert Kuok dan ini akan mengakibatkan kekurangan RM3 juta aliran tunai dijana untuk TH. Kita pasti boleh meminjamkan peguam TH tangan.

Husam sepatutnya membuktikan tuduhannya dengan laporan berita yang melaporkan Wilmar atau mana-mana syarikat kenderaan korporat Robert Kuok membeli ladang dari TH di Riau. Robert Kuok hanya menjalankan perniagaan melalui syarikat.

Setakat ini, TH telah mengumumkan usahasama dengan sebuah syarikat China untuk membina sebuah kilang penapis minyal sawit untuk pasaran China. Sekarang, mengapa TH mahu menjual ladang mereka jika mereka membina sebuah loji penapisan minyak sawit?

Mungkin ia adalah perkara yang biasa dilakukan di PMBK Sawit Sdn Bhd tetapi tidak untuk sebuah ladanag yang dikendalikan secara profesional oleh TH.

Oh! Manisnya China Doll!
Satu perkara lagi, di mana datangnya angka jumlah RM3 juta tunai harian yang dijana. Nampaknya Pengerusi PMBK Sawit tidak pasti sama ada ia adalah wang tunai atau lain istilah, aliran tunai dan jika ia dihasilkan untuk TH atau syarikat perladangan.

Ahli politik PAS memang hancur dalam bidang ekonomi dan perniagaan. Bayangkan,Husam mendakwa mempunyai ijazah dalam bidang Ekonomi dari Universiti Malaya, boleh diperkatakan penyokong PAS sebagai genius kewangan dan bakal Menteri Kewangan.

Selamatkanlah Malaysia!

Pengeluaran PMBK Sawit rendah

Katakan dianggap hasil dan aliran tunai bagi syarikat perladangan. Pada RM3million sehari untuk 83.000 hektar, ia boleh diterjemahkan kepada hasil purata sebanyak RM1.095 bilion setahun atau RM13,192 sehektar setahun atau 18,8 tan sehektar setahun.

Adakah Husam digunakan PMBK sawit sebagai kayu pengukur?

Purata tahunan sehektar bagi kitaran 25 tahun kelapa sawit adalah 20 ton per tahun. Sepanjang 25 tahun, ia boleh naik hingga mencatat setinggi 28 tan setahun sehektar ke serendah 16. Untuk ladangan IOI, Kepong dan United Plantantion, ia dikatakan mempunyai purata 22.000 tan.

Dan 20 tan sehektar tahun didarab dengan katalah RM700 satu tan akan menjana hasil sehektar sebanyak RM14 juta setahun atau harian sebanyak RM38,356. Jika itu adalah produktiviti ladang di Riau, ia boleh menjana setiap hari sebanyak RM3.183 juta.

Mengikut mana-mana cara, jika angka pengeluaran ladang PMBK digunakan sebagai kayu pengukur, maka keluaran PMBK sawit rendah sekali dan jauh di bawah amalan biasa industri.

Rakyat Kelantan harus bertanya jika terdapat sebarang kebocoran dalam operasi PMBK Sawit yang boleh menyebabkan prestasi kewangan yang lemah. Jika ada, Husam perlu disiasat dan dipecat p! erlu ada apa-apa yang boleh dipersoalkan operasi.

Juga dia adalah bertanggungjawab ke atas tuntutan mahkamah oleh TH yang boleh menyebabkan dia tidak layak untuk menjalankan sebagai calon bagi jawatan awam dalam pilihan raya umum.

Nik Aziz harus mempertimbangkan untuk tidak membenarkan beliau untuk berjalan pada semua jika dia mungkin akan berakhir sebagai bankrap dan akhirnya melepaskan jawatannya.

Ia akan menyebabkan malu besar kepada Kerajaan negeri.

Sumber: The Unspinners

China Doll memang best kan Husam? Lagi ni khas buat mu Husam!

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...