Khalid mahu orang kaya saja duduk di Selangor


Pada Disember 19hb, Sinchew menyiarkan kenyataan President MCA, Dato Dr Chua Soi Lek membidas kerajaan Selangor yang tidak memenuhi janji pilihanraya umum Mac 2008 setelah mentadbir Selangor selama tiga tahun setengah.

Dalam Khalid berslogan merakyatkan ekonomi, Selangor sekarang berdepan dengan masaalah kenaikkan harga rumah yang tinggi dan naik mendadak akibat salahlaku dan korupsi yang dilakukan oleh pihak tertinggi kerajaan menjual pasir sewenang.

Chua Soi Lek mendedahkan Selangor kini tidak lagi sesuai untuk untuk didiami oleh kumpulan miskin dan menengah tetapi hanya sesuai untuk didiami oleh orang kaya.

Dia menyalahkan harga pasir yang tinggi dan premium pindahan tanah yang tertinggi di Malaysia. Harga pasir adalah RM1,000 se lori berbanding dengan hanya RM400 se lori di Johor.

Ini menyebabkan harga rumah naik mendadak dan pembangunan rumah perlahan kerana pemaju perumah kecil tidak mampu untuk membina rumah-rumah.

Hebat slogan dan janji PR Selangor. Rupanya tidak upaya dikotakan.

Oleh yang demikian, bagaimana Khalid kata dia akan bangunkan rumah harga murah dan sederhana di tapak padang Kelana Jaya yang akan dibangunkan walaupun rakyat tempatan bising.

Kononnya Khalid tak faham lojik tuntutan penduduk. Bukan dia tak faham, tapi wang ringgit dah kaburi matanya. Masyukkk ....untuk poket Khalid Gagap dan CEO PKNS, OSman Omar!!!!

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...

Scandal: Alyssa The Scandal Queen