HOT : PENJUALAN HARAKAN MEROSOT DISEBABKAN IKLAN UBAT SEKS DIHARAMKAN...



Puncanya, seorang rakan penulis membuat jenaka mengatakan jualan Harakah versi cetak semakin merudum kebelakangan ini kerana ketiadaan iklan-iklan ubat penguat tenaga batin yang satu ketika menghiasi setiap halaman dalam akhbar tersebut.
Kebetulan pula penulis ada menulis mengenai kemerosotan jualan Harakah ini dalam satu entri di laman ini pada minggu lepas.
Walaupun sekadar jenaka, penulis rasakan ada fakta yang melingkar disebalik jenaka tersebut, seterusnya mendorong kepada penulisan ini.
Khabarnya, ada pihak-pihak tertentu dalam editorial Harakah yang merasakan iklan ubat menguatkan tenaga batin ini boleh mendatangkan perasaan tidak sihat di kalangan pembaca dan imej PAS sebagai parti yan! g memper juangkan Islam dalam masa yang sama.
Ubat penguat tenaga batin ini seringkali dikaitkan dengan perhubungan seks walaupun sebenarnya ia  mampu menambah tenaga untuk hal-hal yang lain juga.
Ditambah pula dengan ramainya pemimpin lelaki dalam PAS yang mempunyai isteri lebih dari satu, maka persepsi Harakah sebagai akhbar yang mempromosikan seks, lebih dari perjuangan Islam itu sendiri makin menjadi-jadi.
Justeru, penulis difahamkan bahawa pihak editorial Harakah telah membuat keputusan supaya iklan-iklan sedemikian dikurangkan dalam setiap terbitan Harakah versi cetak.    Pengurangan itu bagaimana pun telah menyebabkan kebanyakan pengiklan terbabit beralih kepada Harakah versi Online untuk mengiklan produk mereka.
Sehingga akhirnya kalau kita perhatikan hari ini, iklan-iklan ubat menguatkan tenaga batin sudah tidak kelihatan langsung dalam Harakah versi cetak.
Dalam masa yang sama, jualan akhbar tersebut turut merudum.  Mungkinkah perkara ini berlaku secara kebetulan, atau sememangnya ubat penguat tenaga batin ini mempunyai tarikan tersendiri untuk orang ramai mendapatkan Harakah?


**Bukan sebab ubat kuat yang dipromosikan oleh Harakah tetapi berita fitnah dan putarbelitnya yang membuatkan ahli-ahli PAS dan rakyat Malaysia meluat...Jadi tak perlulah kata pengharaman iklan ubat kuat dijadikan alasan untuk menutup kelemahan jualan harakah..sebabnya rakyat Malaysia termasuk ahli-ahli PAS sudah pandai menilai yang elok dan yang mana buruk....
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...

Scandal: Alyssa The Scandal Queen