Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang :Mat Sabu Haprak





BUTTERWORTH - Pergerakan Pemuda UMNO Bagan hari ini telah membuat laporan polis berhubung kenyataan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang mengangkat anggota Parti Komunis Malaya (PKM) sebagai hero sebenar tragedi Bukit Kepong 1950, dalam ceramahnya baru-baru ini.

Ketua Pemuda UMNO Bagan yang juga Ketua Pemuda UMNO P.Pinang Ir Shaik Hussein Mydin desak polis menyiasat kenyataan Mat Sabu itu dengan segera dan ditahan di bawah ISA.

"Kenyataan Mat Sabu yang mendakwa Datuk Onn dan Tunku Abd Rahman tidak layak sebagai pejuang kemerdekaan dan melabelkan pengganas komunis adalah hero dalam tragedi berdarah Bukit Kepong menunjukkan beliau sebagai buta sejarah , biadap serta kurang ajar .

" Kenyataan dari seorang Timbalan Presiden PAS ini juga menunjukkan dirinya seorang pemimpin yang haprak serta murtad dari segi perjuangan agama , bangsa dan negara. Saya minta Mat Sabu segera bertaubat dari terus bercakap benda yang tak betul , tak logik dan tiada fakta " katanya kepada My Penang Online.

Selain itu , Shaik Hussein juga menyelar sikap Mat Sabu yang menyatakan semua sejarah kemerdekaan negara satu penipuan .

" Kita beranggapan ini adalah satu hasutan yang mana PAS kini menyokong perjuangan komunis dan mahu mengubah fakta sejarah . Sikit hari nanti beliau akan mengatakan Lim Kit Siang adalah pejuang yang mendapat kemerdekaan " - MyPenangOnline



Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...