PANAS : CARA PALING BERKESAN UNTUK MENGHALAU ORANG MELAYU....


Peningkatan harga rumah di Balik Pulau, Pulau Pinang sehingga mencecah jutaan ringgit mengakibatkan orang Melayu di sana tidak mampu memilikinya, sekali gus menyebabkan mereka kini berdepan tindakan pengusiran secara halus dari penempatan berkenaan.

Sejak kebelakangan ini, projek perumahan berharga serendah kira-kira RM500,000 seunit dibangunkan sektor swasta begitu banyak di Balik Pulau, sedangkan kebanyakan penduduk bekerja nelayan, petani dan pekerja kilang. Pada masa sama, tiada pembangunan rumah kos rendah dan sederhana rendah oleh kerajaan negeri, malah projek dibangunkan oleh agensi Kerajaan Pusat seperti Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (PERDA) dikenakan tekanan.

Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang, Datuk Azhar Ibrahim, berkata pembinaan rumah mewah itu menyebabkan penduduk terpaksa keluar dari penempatan asal kerana tidak mampu memiliki rumah mahal.

Katanya, pengusiran secara halus orang Melayu satu daripada taktik kerajaan DAP Pulau Pinang diketuai Ketua Menteri, Lim Guan Eng, yang sememangnya dikenali seorang yang rasis dan chauvinis seperti didakwa pelbagai pihak.

Ini satu bentuk pengusiran orang Melayu di bahagian pulau dengan rumah di sana termasuk di kawasan paling hulu (luar bandar), iaitu Balik Pulau harganya bermula RM500,000 ke atas... mana orang Melayu berpendapatan rendah dan sederhana mampu memiliki rumah semahal itu.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memperkenalkan dasar yang membolehkan rakyat berpendapatan rendah dan baru bekerja boleh membeli rumah di bawah RM300,000, tetapi dengan harga rumah di Pulau Pinang pada masa ini yang terlalu mahal... bolehk! ah merek a membelinya?, katanya pada sidang media di sini, semalam. BH

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...

Scandal: Alyssa The Scandal Queen