Israel: Anwar Tuduh UMNO Nak Dia Gaduh Dengan Nik Aziz

February 29, 2012   ·   5 Comments

mole-anwar-nik-aziz1

PESAKIT 'sindrom UMNO' tunggal dalam negara, Anwar Ibrahim baru-baru ini mendakwa isu Israel ini adalah cubaan UMNO untuk melihat dia dan Nik Aziz bergaduh.

Begitulah, dia yang terlepas cakap, UMNO juga yang dituduhnya.  Adakah UMNO peduli kalau dia nak bergaduh dengan Nik Aziz?  Penulis boleh sahkan, kita tak kesah dan kita tak hairan sebab awal-awal pun dah tau PAS, PKR dan DAP akan hadapi kesukaran bekerjasama ssebab idealogi yang berbeza.

Hanya menunggu masa.

Tapi yang penting, makin galak Anwar pakai taktik ini (salahkan UMNO untuk semua perkara) semakin orang muak dengan pendekatan yang digunakan Anwar setiap kali tersepit.  Bukan Anwar saja, pemimpin PKR yang lain juga, semua ada masalah sama.  Rakyat sudah tau, depa seronok-seronok buat dosa, UMNO juga yang dituduhnya.

Tak apalah, UMNO juga yang popular, UMNO juga yang orang kasihankan sebab orang Malaysia bukan bodoh macam Anwar sangka.  6 tahun duduk penjara atas kesalahan salah guna kuasa pada 1997, banyak benda yang Anwar terlepas pandang dalam Malaysia ni.

Sangkanya mentaliti dan tahap pendidikkan orang Malaysia ni lebih kurang ketinggalan macam sebelum dia masuk penjara agaknya.

Kita semua rakyat Malaysia dah cerdiklah Nuar.  Kecuali penyokong-penyokong taksub kau sajalah yang masih dengan mentaliti lama tu.  Orang sekarang dah pandai menilai, bukan macam masa kau mula masuk penjara dulu, asal keluar Internet saja, berita tu confirm betul.

Orang zaman sekarang, terang-terang keluar video pun masih pertikai lagi.

Baiklah, balik pada isu Israel tadi tu.  Logik akal akan bertanya, macam mana pulak UMNO boleh terbabit dalam hal komitmen Anwar untuk melindungi keselamatan Israel ini?  Temuramah dia yang atur sendiri, media terlibat  bukan UMNO punya, jadi macam mana tu?

Anwar dipetik sebagai berkata:-

Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa Umno mahu beliau bergaduh dengan Muryidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Bagaimanapun, kata ketua pembangkang itu, tidak mungkin beliau bergaduh dengan Menteri Besar Kelantan itu kerana menganggapnya sebagai guru beliau.

"Saya tidak ada kemungkinan nak gaduh dengan dia. Saya dalam mesyuarat dengan DAP, saya beritahu Karpal Singh, Lim Kit Siang, Nik Aziz orang baik.

"Saya beritahu, walau kita berbeda berpendapat dengan Nik Aziz, kita kena hormat kerana dia orang baik, yang jahat itu Umno," kata beliau daiam ceramah di Kuantan.

Nampak tak macam mana Anwar tengah membodohkan audien yang mendengar ceramah dia?  Cakap depan orang macam bagus, mula-mula dulu tuduh UMNO yang sebabkan Nik Aziz keliru, alih selepas dengar sendiri keterangan dia di Kuala Lumpur, Nik Aziz masih lagi enggan terima kenyataan Anwar.

Adakah itu salah UMNO jugak?

Orang macam Anwar ni bahaya.  Dia takde taring dengan ekor panjang saja, tapi dia memang bahaya.  Cakapnya tu berbelit-belit demi nak menarik keyakinan orang kepada gabungan Pakatan harami pimpinannya yang menunggu masa untuk roboh.

Penulis tahu, ramai orang PAS marah dengan Anwar dalam isu Israel ini dan tidak segan silu mengecam dan menghinakannya.  Sebab itu Anwar guna nama Nik Aziz untuk kembalikan dan redakan ketegangan antara penyokong PAS dengan PKR.

Nik Aziz paling sesuai sebab imej Nik Aziz yang macam dewa hidup di kalangan penganut tegar PAS.  Hadi dan pimpinan yang lain kurang atau tidak ada aura itu.  Sebab itu Nik Aziz kekal berpuluh tahun di Kelantan walaupun negeri itu separuh kosong dan banyak infrastruktur yang masih tidak sempurna.

Masjid pun baru buat 1.

Jadi penulis nak sebar-sebarkan, mulai saat dan ketika ini, tanamkanlah dalam hati tu, bila dan setiap masa orang pembangkang ada masalah (khalwat ke liwat), jawapan standardnya ialah 'ini kerja UMNO', 'UMNO dalang' dan apa segala yang lain.

By


Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...