Bergabung?DAP Cadangkan PAS Bubar

PAS meniti kearah liberal dan keterbukaan yang tak kurang beza dengan PKR dan DAP apabila sudah bercadang untuk memberi jawatan Timbalan Presiden kepada bukan Islam didalam parti mereka.


Kesediaan PAS mempunyai Timbalan Presiden bermakna mereka turut bersedia menerima bukan Islam menjadi Presiden parti sekiranya presiden parti meninggal dunia Apa beza PAS dengan DAP dan PKR?

Tak ada bezanya,agama pun di lacurkan,keterbukaan mereka sudah mencapai ke tahap yang tidak pernah difikirkan oleh kita semua.Mereka menghalalkan LGBT kerana Ambiga menjadi penaungnya.Khawarij ini juga menghentam pemimpin yang mahu membela akidah umat Islam tak ubah seperti suara DAP dan PKR.


Cadangan seperti ini juga membuktikan dakwah DAP cukup berjaya keatas parti khawarij ini.Dari mempunyai dewan himpunan penyokong hinggalah kepada cadangan untuk mengambil Timbalan Presiden bukan Islam. Parti khawarij ini lebih baik tukar saja perlembagaannya buang terus perjuangan memartabatkan Islam kerana selama ini mereka lebih memurtabakkan agama hingga menjadi cacar marba.


Sebelum ini parti khawarij PAS turut dinamakan sebagai Parti Adat & Sukan,memang cukup bertepatan apabila peranan mereka dalam menjaga hal ehwal agama Islam di negeri Selangor dan P! ulau Pin ang telah dinafikan.Dua negeri pakatan ini exco agamanya bukan dari khawarij PAS .Bayangkan DAP dan PKR sendiri tidak percaya jalang politik seperti khawarij PAS untuk menjaga hal ehwal umat Islam apatah lagi untuk membiarkan PAS menjadi pemerintah dinegara ini.


Politik khawarij PAS tarafnya hanya sekadar politik kampung,low class dan hanya hebat dimata khawarij semata mata,Bayangkan majoriti dinegara ini adalah Umat Islam tetapi kenapa majoriti umat Islam dinegara ini tidak menyertai parti khawarij ini?


Bukti yang amat jelas umat Islam dinegara ini sendiri menolak khawarij PAS jauh kebelakang kerana mereka tidak releven langsung untuk menjadi pemimpin didalam soal kepentingan agama Islam.


Bayangkan nanti Karpal diangkat menjadi Mursidul Am,Guan Eng diangkat menjadi ketua majlis syura ...haih..lebih baik bubar saja parti PAS

SHAH ALAM – Pas bersedia menerima seorang Timbalan Presiden daripada kalangan bukan Islam sekiranya ia satu keperluan dan ada tuntutan seperti yang dilakukan parti Ikhwanul Muslimin di Mesir.


Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad berkata, dalam Islam, terdapat dua perkara iaitu perkara tetap dan perkara yang boleh berubah, contoh yang boleh berubah adalah perkara politik.
!

Menurutnya, Pas tidak terlalu taksub dengan berkeras mengatakan orang bukan Islam tidak boleh memegang jawatan tertinggi parti.


Namun jelas Ahli Parlimen Kuala Selangor ini, kata putus akhir hanya akan ditentukan oleh Majlis Syura dan Muktamar Pas.


"Itu kelebihan Islam kerana mampu menangani perubahan-perubahan zaman sehingga hari kiamat, maknanya Islam memberi izin kepada kita (untuk menerima Timbalan Presiden) dari bukan Islam," katanya pada Wacana Sinar Siri Ke-11


Pada pilihan raya umum Mesir baru-baru ini, Parti Kebebasan dan Keadilan yang ditubuhkan Ikhwanul Muslimin telah memenangi pilihan raya itu. Parti tersebut diterajui Dr Mohd Mursi yang juga Pimpinan Pusat Ikhwanul Muslimin.


Antara pimpinan tertinggi Parti Kebebasan dan Keadilan adalah seorang Kristian, Dr Rafiq al-Habib yang memegang jawatan Timbalan Presiden II.


Ditanya adakah perubahan itu bermula dengan penubuhan Dewan Himpunan Penyokong Pas, Dzulkefly berkata, ia adalah salah satu transformasi yang sentiasa dibawa Pas.


"Dalam Islam, perkara urus tadbir amat terbuka, apapun kami bersedia menerima perubahan ini mengikut keperluan dan kepentingan," katanya.

Pisau kata " Dah selalu sangat puak khawarij bertakbir bila pemimpin DAP caci maki melayu"


Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...