Bukti Jelas Haron Din Lebih Layak Bergelar Mursyidul Am Berbanding Nik Aziz…

January 29, 2012   ·   2 Comments

haron din

Saya sangat tersentuh dengan pengalaman mimpi Datuk Dr. Haron Din Al-Hafiz, Timbalan Mursyidul Am PAS ini. Pada saya, dengan mimpi bertemu Rasulullah SAW itu, jelaslah maqam beliau lebih tinggi berbanding Mursuyidul Am Pas, Pok Nik Aziz…

Abu Hurairah berkata, "Saya mendengar Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud, sesungguhnya sesiapa yang bermimpi melihat daku dalam tidurnya, maka akan dilihat daku ketika sedarnya (yaqazah), atau seolah-olahnya dia melihat daku dalam sedarnya. Syaitan tidak boleh menyerupai daku."

Berkata Abu Salamah, "Telah berkata Abu Qatadah, Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud, sesiapa yang telah melihat daku dalam mimpinya, maka sesungguhnya dia telah melihat yang benar (al-Haqq). Hadis riwayat al-Bukhari dan Muslim.

Melalui dua hadis di atas dan cerita Al-Fadhil Dr. Haron Din di atas, saya simpulkan bahawa beliau sangat beruntung untuk "bertemu" Rasulullah SAW, walaupun di dalam mimpinya sekali pun…

Namun, beliau yang selama ini masuk PAS kerana mahu mendirikan sebuah negara Islam tenggelam suaranya berbanding Pok Nik Aziz…

Pada saya, Haron Din lebih layak menjadi Mursyidul Am PAS berbanding Nik Aziz yang dikatakan sudah nyanyuk dan sering mengeluarkan fatwa-fatwa yang kontroversi, mengelirukan dan mampu menyesatkan ramai umat Islam.

Saya difahamkan bahawa Haron Din sehingga kini masih konsisten dengan perjuangannya yang sealiran dengan Nasharuddin Mat Isa dan Hasan Ali yang disingkirkan PAS. Namun, "suara"nya tersekat hanya kerana pengaruh yang ada pada Pok Nik Aziz..

Persoalannya, mengapa suara Haron Din yang lebih tinggi ilmu dan maqamnya itu disekat? Apakah hanya kerana beliau bukan merupakan seorang "pemegang tiket ke syurga" seperti Pok Nik Aziz?

Sesungguhnya para penyokong PAS memang "buta". Sekiranya saya seorang PAS, sudah tentu Haron Din sudah lama saya perjuangkan menjawat jawatan Mursyidul Am PAS. Beliau tidak melalut dan berani berkata yang benar mahupun pahit untuk ditelan…Pada saya, Haron Din jauh lebih layak mengetuai PAS. Beliau menyokong perpaduan umat Islam di antara UMNO dan PAS. Beliau sanggup mengenepikan dendam dan syak wasangka buruk demi melihat perpaduan umat Islam kembali terjalin…

Saya juga diberitahu oleh para penyokong PAS bahawa Haron Din sememangnya menyokong Himpunan Sejuta Ummat. Pendirian ini amat berbeza dengan Pok Nik Aziz dan "tahaluf siyasi"nya yang menghalalkan persahabatan dengan "syaitan" demi politik dan kuasa.

Saya sedih melihat "kebutaan" PAS ini. Namun, sebagaimana maklum, puak-puak PAS bukannya mahu mendengar atau berfikir tentang nasihat mahupun cadangan dari penyokong UMNO. Mereka lebih suka mendengar dan mengikut kata DAP dan Anwar…

Malang sungguh kedudukan PAS sekarang. Memalukan dan mengaibkan ramai penyokongnya. Namun, itulah PAS dibawah kepimpinan Pok Nik Aziz. Nik Aziz yang buat hal, Hadi dikutuk teruk. Haron Din pula diketepikan…pelik betul, kan?

By


Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...