Guan Eng Ada Agenda Tersembunyi Burukkan Johor - Razali



KUALALUMPUR 29 Sept. - Tindakan Lim Guan Eng memburukkan-burukkan Johor merupakanmisi serampang dua mata Ketua Menteri Pulau Pinang itu yang terdesak mahumemperbaiki imejnya setelah indeks pelaburan langsung asing (FDI) di negeri itumerudum tahun ini.


Dalammasa yang sama, tindakan Setiausaha Agung DAP itu dilihat sebagai meneruskanmisi Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu memperlekehkan polis.

NaibKetua Pemuda UMNO, Datuk Razali Ibrahim berkata, Guan Eng hanya seorangpemimpin berjiwa kecil yang sentiasa dibelenggu fahaman politik kepartiansehingga mengetepikan soal kemakmuran nasional dan imej negara sendiri.

Dia(Guan Eng) hanya hendak bawa Pulau Pinang bersaing dengan negeri-negeri lainwalhal di bawah program transformasi Barisan Nasional (BN), kita mahumenjadikan Malaysia secara keseluruhannya kompetitif untuk bersaing di dunia.

Realitinya,Pulau Pinang tidak boleh berdiri sendiri. Pulau Pinang tidak akan berjaya tanpabantuan negeri lain. Negeri tersebut hanya satu pelabuhan atau pintu masuk yangdisediakan kerajaan Pusat dan telah menjadi kondusif kepada pelabur.

Kemudahaninfrastruktur yang dibina di dalam negara kita menyebabkan faedah ini dinikmatinegeri-negeri. Justeru, saya mahu menyatakan kepada Guan Eng bahawa pesaingkepada Johor adalah Singapura, bukannya Pulau Pinang, katanya di sini, hariini.

MenteriPerdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed semalammendedahkan, pelaburan langsung asing (FDI) Pulau Pinang merudum tahun inikepada RM4.6 bilion daripada RM12.2 bilion tahun lalu.

Razaliyang juga Ahli Parlimen Muar menambah, DAP sememangnya gemar merendahkankemampuan polis, mengganggu-gugat ketenteraman awam dan tidak mahu menerimahakikat bahawa Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) berjaya mengurangkan kadarjenayah kerana khuatir kekeringan modal menjelang pilihan raya.

Sebagairakyat Johor, sa! ya tergu ris kerana di Johor rupa-rupanya sudah tidak bolehberjalan, takut diculik. Saya kagum bagaimana penjenayah boleh tahu mana satuorang Johor atau Singapura, ujarnya.



Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...