Nga Kor Ming masuk rumah Melayu tak reti buka kasut~ Memang Buta Adab!!!



Diantara adat resam dan adab orang orang Timur memasuki rumah sesiapapun disini adalah membuka kasut bila dipersilakan masuk oleh tuan rumah.


Ahli Parlimen Taiping/Adun Pantai Remis DAP Nga Kor Ming ternyata masih belum habis ditarbiyyah Parti Islam SeMalaysia kerna terbukti buta adab dengan memasuki rumah orang Melayu Islam dengan berkasut sepertimana terpapar bukti gambar2foto diatas.


Secara kebetulan, saya melayari blog blog tempatan dan mendapati laporan blogger taipingmali yang mendedahkan kebiadapan Adun DAP ini yang dahulunya heboh dikutuk dan dicerca kerana menyalahgunakan ayat ayat suci Al Quran demi untuk kempen politiknya!


Salah guna sebab dia sebenarnya tidak beriman dengan Allah Subhanahu Wa Ta'ala tetapi mahu pula menyalahguna ayat ayat suci Al Quran demi untuk mendapatkan sokongan dan 'political mileage' dari ahli ahli parti pembangkang seperti PAS dan PKR!


Mursyidul Am PAS boleh pula merestui penyalahgunaan ayat ayat suci Al Quran oleh Nga Kor Ming dan dua tiga yakpursalam yang lain! Alasannya bahawa DAP sudah mula terima Islam!!! Iyolah tu!


Karpal Singh tak pernah berganjak dari keputusannya mencabar barangsiapa yang hendak menegakkan negara Islam di Malaysia supaya melangkah mayatnya dahulu!

Kadang kadang mulut manusia kaffir begini memang terlalu celupar dan ada kebarangkalian cita citanya akan termakbul! Sebagai manusia kita hanya boleh merancang! Allah menentukan!


Pada si Nga Kor Ming, nasihat saya adalah supaya ia belajar akan tatacara dan adab orang orang Timur sebelum beriya sangat menonjolkan kejahilannya tentang cara cara berkunjung kerumah orang terutamanya orang orang Melayu, India, Sikh dan sesetengah Cina.


Bayangkanlah betapa malunya ia sekiranya pihak tuan rumah menegurnya dihadapan semua orang dengan bertanya 'Tak reti bahasa ke kamu ni? Naik atau masuk rumah orang dengan berkasut???'


Nak letak muka kat mana nanti brader bila kena 'sound direct' macam tu?


Nampak sangat tarbiyyah pihak PAS belum sampai ketahap mana pun bila melayan puak puak DAP seperti Nga Kor Ming ini!


Niat nak membantu memang bagus tetapi buta adab memasuki rumah orang dengan berkasut tu saya harap jangan berulang lagi! Kor Ming kena tahu bahawa rumah rumah orang Islam ada tatacaranya jika nak masuk!


Tak boleh main terjah sahaja! Ngeh dan yang lain lain dah buka kasut mereka, macam mana si Kor Ming boleh terlupa? Takkan mereka tak perasan?


Kor Ming kena belajar terima hakikat bahawa ia terlepas pandang dan minta maaf bukannya menuduh orang UMNO membelasahnya tanpa alasan!


Gi belajar lah brader! Ada laman web tentang adab orang orang Malaysia kat sini. Tak susah tara mana pun. Tinggal mahu tak mahu saja. :)


* Gambarfoto dari blog ngakorming.com :)

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...