KEJAM !! HADI AWANG DIMALUKAN HANYA KERANA..


Perbuatan Presiden PAS Hadi Awang yang menyamakan bantuan kerajaan Barisan Nasional kepada rakyat dengan pemberian Firaun sangat tidak wajar bagi seorang yang bergelar ulama.

Hadi Awang harus sedar yang BN ni tidak pernah memaksa rakyat menyokongnya  apabila memberi bantuan walaupun telah melaksanakan pelbagai program kesejahteraan rakyat.

EP tengok pelaksanaan program BR1M ni adalah berdasarkan keihklasan kerajaan BN untuk berkongsi kekayaan negara dengan rakyat, terutama yang berpendapatan rendah...Bukan ke ini yang dimahukan oleh pakatan haram...Sebuah kerajaan yang dapat membantu rakyatnya..

Jom kita tengok apa kata Prof Madya dari UKM ni tentang kenyataan bodoh Hadi Awang...

"Firaun itu kaya, angkuh, sombong, tidak boleh dibanding dengan kerajaan sedia ada. Kita juga tidak mengamalkan pemerintahan autokrasi seperti Firaun yang dia sahaja! berkuasa dan pembolot," kata Prof Madya Dr Mohd Fuad Mat Jali. Pensyarah Geopolitik Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan, Universiti Kebangsaan Malaysia itu berkata berbeza dengan amalan Firaun ketika memerintah Mesir, Malaysia mengamalkan demokrasi yang memberi hak kepada rakyat memilih kerajaan menerusi pilihan raya.

Beliau juga berpandangan kenyataan Abdul Hadi itu membawa agenda tersirat mahu 'memaksa' rakyat, terutama yang beragama Islam, agar menolak kerajaan BN kerana Firaun disebut dalam al-Quran bukan sahaja pemerintah yang zalim tetapi juga memaksa rakyat mengaku dirinya tuhan serta mendabik dada hanya dia mampu memberi nikmat kepada rakyat Mesir.

Ditanya adakah kenyataan Hadi itu seolah-olah membawa maksud "kalau rakyat tidak undi BN, rakyat akan dizalimi atau tertindas seperti zaman Firaun?", Mohd Fuad berkata apabila BN telah disetarakan dengan Firaun, apa sahaja yang diumum, dirancang, atau diagih kerajaan pasti dianggap sebagai pemerintahan ala Firaun.

Abdul Hadi ketika berucap pada konvensyen pakatan pembangkang di Shah Alam, Ahad lepas, menyifatkan pemberian BR1M sama seperti yang dilakukan Firaun. 

Beliau turut dilapor berkata al-Quran menyebut kisah Firaun yang membodohkan rakyat dengan mengaku hanya dia mampu memberi nikmat kepada rakyat serta menggunaka! n kekayaa! nnya yang dianugerah Allah untuk menyesatkan rakyat Mesir.

Mengulas lanjut, Mohd Fuad berkata rakyat Malaysia adalah golongan berfikir dan bukan bodoh seperti yang cuba digambarkan pemimpin PAS.

Beliau juga berkata sebagai ulama atau orang yang arif ilmu agama, Abdul Hadi sepatutnya lebih rasional dan bertanggungjawab dalam mengeluarkan kenyataan.

**Bukan ke perangai Firaun tu sama dengan dengan perangai Guan Eng apabila memerintah negeri Pulau Pinang..sombong dan angkuh..Tindas orang Melayu...Kalau tak percaya cuba tanya Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang...



Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...