Penang:Rosidi Tonjolkan Diri Mahu Melayu,Usaha Jatuhkan Salleh Man


Sebelum ini Pisau ada mendedahkan pergolakkan diantara Ustaz Rosidi Hussain Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri dan Salleh Man Pesuruhjaya PAS Negeri:klik sini

Salleh Man dilihat sebagai liabiliti PAS negeri Pulau Pinang,ini kerana beliau dilihat gagal menegur ketua menteri paling celaka dalam sejarah negeri ultra kiasu chauvanist Guan Eng.Salleh Man hanya mampu menjadi tunggangan dan akur segala tindakan Guan Eng yang memperlekehkan Umat Islam dalam beberapa isu yang menjadi buah mulut masyarakat.

Adun Permatang Pasir ini hanya menjadi pak turut dan pak angguk,dan hanya mampu menjadi balaci kepada sosialis DAP,walhal ramai penyokong PAS menyedari akan beberapa tindakan Guan Eng memperbodohkan umat Islam Pulau Pinang.Inilah menjadi punca konspirasi menjatuhkan Salleh Man oleh Ustaz Rosidi.


Pisau berasakan tidak kira sesiapa pun menjadi pesuruhjaya negeri,khawarij PAS tetap menjadi jalang politik habuan tunggangan DAP terutamanya Guan Eng.


Rayuan PAS Kepada Melayu:
Yang terbaru Ustaz Rosidi dilihat cuba menonjolkan diri dalam merayu agar kaum melayu agar memberikan sokongan kepada PAS.Pisau melihat ini adalah selari dengan kehendak YB Dr Mujahid Rawa yang sebelum ini turut menyuarakan pendapat yang sama.


Usaha ini sebenarnya memperlihatkan khawarij PAS begitu lemah dan kehilangan sokongan kaum melayu kerana pada pandangan umum,khawarij PAS sudah menjadi jalang politik yang berselingkoh habuan tunggangan DAP.


Khawarij PAS tidak pernah membela kaum melayu,sebaliknya lebih rela membela chauvanist ultra kiasu DAP seperti Guan Eng,apa saja yang dilakukan DAP serta merta akan dihalalkan oleh alim ulamak khawarij PAS.Tiap kali melayu dibangsatkan oleh DAP,Khawarij PAS akan mendiamkan diri tanda bersetuju.

Paling bangsat apabila khawarij PAS menghalalkan pengunaan nama Allah dan quran,Khawarij PAS men! yokong D AP menghina melayu hinggakan sanggup melihat bangsa sendiri diperkotak katikkan.

Rosidi menyeru agar khawarij PAS diberi peluang mengambil alih tempat UMNO membela melayu memperlihatkan mereka sebenarnya bersetuju dengan perjuangan UMNO yang membela hak pribumi dan bumiputra.Bukankah perjuangan UMNO dikatakan assoybiah oleh khawarij PAS?.Apa perlunya mahukan sokongan BANGSA MELAYU.Adakah khawarij PAS terdesak?

Dek kerana buta sejarah dan kurang ilmu ,penyokong khawarij PAS memperlekehkan bangsa sendiri hingga sanggup menghina dan menyerang mana mana pihak yang membela melayu. Sekarang ini kaum melayu sudah nampak khawarij PAS menjadikan Islam sebagai alat dalam masa yang sama menjadi perkakasan politik gampangan DAP.



Baca definisi melayu :klik sini


Pisau kata " tak kira la sapa jadi pesuruhjaya negeri,sama jugak puak pas tetap jadi anjing DAP"



Letter & Opinion From Joe Public

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...