Nizar Tak Bersalah Persoal Sultan Johor Sebab Berlaku Di Malaysia!


Di negara Malaysia,Pakatan haprak bebas menghina raja raja melayu. Malah ada yang berani persoalkan institusi raja berpelembagaan.

Karpal,Guan Eng dan ramai lagi pemimpin pakatan tidak pernah lupa dalam menghina institusi raja raja melayu.

Kes yang terkini,Nizar telah menghina sultan Johor apabila tuanku menang dalam bidaan membeli plat kereta WWW 1.

Apa yang Nizar buat? Beliau hanya sekadar menamakan Sultan Johor sebagai "mana mana pihak" sebagai permohonan maaf..pada anggapan beliau Sultan Johor jangan terlalu mengharapkan kemaafan daripada beliau walaupun selepas dihina dan diperlekehkan.


Bezanya di Thailand apabila menghina raja..

Hina monarki Thai, editor dipenjara


Seorang editor sebuah laman web berita hari ini didapati bersalah kerana menghina sistem beraja Thailand, namun hukuman penjara ke atasnya ditangguhkan, satu hukuman ringan terhadap kes berprofil tinggi yang memperbaharui perbahasan ke atas undang-undang penapisan diraja yang ketat.

Hakim Nittaya Yaensri memberitahu Mahkamah Jenayah Bangkok bahawa beberapa artikel yang disiarkan di laman web berita Prachatai telah menyinggung perasaan keluarga diraja dan editor tersebut, Chiranuch Premchaiporn tidak menghormati arahan mahkamah yang mengarahkannya mengeluarkan artikel itu dengan segera.


Hakim kemudiannya menjatuhkan hukuman penjara lapan bulan ke atas Chiranuch kerana melanggar Akta Jenayah Komputer, namun menangguhkan hukuman itu untuk satu tahun kerana editor berkenaan mengaku bersalah atas kesalahannya. - REUTERS

Pisau kata " haprak pakatan bercita cita mahukan sebuah negara Republik"
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...