DEI KARPAL HARAMI! JANGAN MAIN-MAIN SAMA ORANG MELAYU!

Pengerusi DAP, Karpal Singh diberi amaran supaya jangan cuba menyalakan api kemarahan masyarakat Melayu di negara ini dengan bermain sentimen perkauman dalam perjuangan politik.

Kenyataan Karpal yang menyatakan parti itu akan terus memperjuangkan orang bukan Melayu sebagai Perdana Menteri suatu hari nanti disifatkan sebagai satu penghinaan kepada masyarakat Melayu di negara ini.

Berang dengan kenyataan rasis Karpal itu, hampir 500 masyarakat Melayu yang mewakili tiga pertubuhan berasingan tampil membuat laporan polis selain menghantar memorandum bantahan di Pejabat DAP Sitiawan, petang tadi.

Wakil dari Pertubuhan Belia Warisan Intergrasi Rakyat, Azmi Munir memberitahu Karpal tidak seharusnya mempertikai dan bermain dengan sentimen perkauman dalam perjuangan politiknya.

"Secara batinnya, fasa ketuanan Melayu memang tidak wujud dalam Perlembagaan Persekutuan, namun ketuanan Melayu adalah satu konsep yang mendakwa orang Melayu adalah tuan kepada Persekutuan Tanah Melayu atau Malaysia sekarang.

Read more...

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...