Penang:Kontraktor Melayu Memang Tidak Lembik Tapi 'Cuma' Di Tipu



Mengapa Guan Eng membangkitkan isu ini? Ini semua adalah bertujuan untuk menutup helah beliau yang memberi kontrak runding terus kepada syarikat kroni DAP salah satunya PICC yang mencecah RM50 juta.:klik sini


Ingatlah kata kata ini "Half the truth is often a whole lie" , Lim Guan Eng seperti biasa yang semua orang tahu tidak akan pernah bercakap benar. Berbohong dan sentiasa mahu membuat kenyataan populis hanyalah mahu menyedapkan hati gerembolan khawarij PAS dan PKR dan menutup korupsi yang beliau sendiri lakukan .


Kenyataan beliau di Haprak Daily lidah bercabang khawarij PAS seolah olah kerajaan di bawah khalifah chauvanist sosialis ini begitu terbuka,cekap,telus,akauntabiliti. Kononnya di bawah sistem tender terbuka beliau mengambarkan kontraktor melayu tidak lemah dan dayus apabila memperolehi tender bukan melalui kabel politik.


Dalam hal ini Pisau melihat bagaimana Guan Eng mempermainkan kontraktor melayu dan dalam masa yang sama cuba memperbodohkan melayu secara keseluruhannya .


Seperti biasa Guan Eng pandai bermain dengan angka angka bombastik dengan 70 peratus bidaan kontrak kerajaan negeri berjaya dimenangi oleh kontraktor Melayu.Tetapi adakah beliau menyatakan jumlah keseluruhan NILAI kontrak daripada 70% tersebut?Adakah ini amalan CAT?


Guan Eng cuba meremehkan minda rakyat kononnya 70% kontraktor melayu yang berjaya dalam bidaan adalah satu jumlah yang besar.Walhal nilai kontrak amat rendah berbanding kontrak runding terus dan tender yang dimenangi oleh syarikat kroni DAP.


70% yang dimenangi oleh kontraktor bumiputra hanyalah kontrak kontrak dibawah RM200 ribu secara purata nilai kontrak RM10ribu hingga 30ribu berbanding di MPPP,MPSP, PDC dan PBA kontrak ru! nding te rus yang diberikan kepada kontraktor dan konsultan kroni DAP yang dilantik tidak melalui proses tender terbuka. Paling ketara adalah kontrak runding terus PICC bernilai 50juta.Tiada proses penilaian atau pun kajian fisibiliti dijalankan.:klik sini adakah ini amalan CAT?


Ada juga tender terbuka dari kerajaan negeri di pindahkan ke PDC ini kerana didalam tender board kerajaan negeri Guan Eng tiada kuasa untuk menentukkan kontraktor pilihannya.Oleh itu kontrak kontrak yang dipindahkan ke PDC di pengerusikan oleh Guan Eng dalam tender board untuk menetapkan kontraktor kroni DAP .Adakah ini amalan CAT?


Salah satu contoh kontrak runding terus adalah projek menurap jalan di Jalan Raja Uda yang mencecah jutaan ringgit(parlimen Bagan) diberikan secara runding terus kepada syarikat kroni DAP.Runding terus kontrak ubah suai bilik ketua menteri.Adakah ini amalan CAT?


Kontrak yang diberikan kepada kontraktor melayu mencecah 70% tetapi nilainya rendah berbanding jumlah kontrak yang tak sampai 10% kepada kroni DAP tetapi nilai puluhan juta daripada kontrak yang diterima oleh kontraktor melayu.Adakah ini amalan CAT?


Sememangnya kontraktor melayu tidak lembik cuma diperbodohkan dan ditipu oleh Khalifah sosialis kesayangan khawarij PAS.



Pisau kata "dengar cerita DAP dapat komisen berjuta ringgit ambil tanah melayu di Balik Pulau "



See What Pakatan Rakyat Gotta Say?

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...