Di Malaysia, Mamak Saja Boleh Curi, Rompak & Bunuh ...

Cina saja boleh niaga di Pulau Pinang


KERAJAAN DAP Pulau Pinang sejak mula dipilih telah merobohkan kebanyakan gerai Melayu di persekitaran Batu Ferringhi. Orang Melayu tidak lagi boleh berniaga di kawasan tersebut tetapi peniaga kaum Cina terus bebas berniaga di tempat sama.

Terkini pengusaha sukan air dan pantai seperti jet ski, payung terjun air dan motosikal pantai daripada orang Melayu dan kaum India pula menerima nasib sama.

Di sebelah Sekolah Cina Weng Khai, Batu Maung, ADUN PKR, Malek Kasim dengan bangganya menggantikan hampir 30 gerai lama milik kaum Cina dengan bangunan baru sedang dalam pembinaan.

Mengapakah Kerajaan DAP/PKR/PAS sangat pilih kaum? Sepatutnya semua rakyat tidak kira kaum perlu dijaga. Inilah ciri-ciri pecah dan perintah.

HJ.RAHMAN
Teluk Kumbar, P. Pinang

Satu lagi di Malaysia ni, Mamak saja boleg cerita tentang Islam, Mamak saja lah wakil Tuhan, yang lian semua bodeh kafir pookimak

- The Mamak -

Monday, November 29, 2010

Video Tersangat Melampau !! Kurang Ajar !!


Pemimpin bukan Islam PKR semakin menjadi-jadi mencemar ayat-ayat Al-Quran dan membuat tafsiran sendiri. Perwakilan Angkatan Muda Keadilan (AMK), Kesavan Subramaniam adalah yang terbaru, memanipulasikan Surah Al-Imran.

Ustaz PKR yang 'diiktiraf' memanipulasikan ayat Quran oleh Anwar & Wan Azizah.

Yang sangat menyedihkan sekali ialah apabila si Kesavan bertanya kepada semua perwakilan sama ada tafsiran yang dibacanya itu betul atau tidak, semua perwakilan PKR yang hadir menjawab betul tanpa merasa jijik dan jelek melihat ayat Quran diperlekehkan oleh orang bukan Islam.



Surah Al-Imran 190 :-

إِنَّفِي خَلْقِالسَّمَاوَاتِوَالأَرْضِوَاخْتِلاَفِاللَّيْلِوَالنَّهَارِلآيَاتٍلِّأُوْلِيالألْبَابِ

Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal,


Tetapi Kesavan Subramaniam secara terang-terangan telah menyalahtafsirkan pula ayat 191 Surah Al-Imran :-


"Agar kita sentiasa berfikir, agar minda diasuh dan terbentuk dengan baik lalu seterusnya melakarkan budaya sihat supaya tidak songsang dan tidak menyeleweng dari norma-norma kehidupan manusia yang beradab lagi bertamadun."

Padahal, tafsiran ayat 191 Al-Imran sebenarnya adalah seperti di bawah :-

الَّذِينَيَذْكُرُونَاللّهَقِيَامًا وَقُعُودًاوَعَلَىَجُنُوبِهِمْوَيَتَفَكَّرُونَفِي خَلْقِالسَّمَاوَاتِوَالأَرْضِرَبَّنَامَاخَلَقْتَهَذا بَاطِلاًسُبْحَانَكَفَقِنَاعَذَابَالنَّارِ

(yaitu) orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata):` Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka.

Yang lebih menyakitkan hati umat Islam di negara ini ialah cara pemimpin bukan Islam yang menafsir sekerat-sekerat atau sebahagian sahaja ayat-ayat Quran untuk kepentingan diri mereka.

Jika kita rujuk tafsiran ayat 189 Al-Imran,
apakah si kafir Kesavan Subramaniam mahu mempercayai maksud surah tersebut ?


وَلِلّهِمُلْكُالسَّمَاوَاتِوَالأَرْضِوَاللّهُعَلَىَكُلِّشَيْءٍقَدِيرٌ

Kepunyaan Allah-lah kerajaan langit dan bumi; dan Allah Maha Perkasa atas segala sesuatu.

Jika ya, Kesavan Subramaniam sudah tentu menganut agama Islam tetapi beliau masih lagi berstatus kafir dan pasti tidak percaya bahawa langit dan bumi adalah kepunyaan Allah swt. Tidakkah itu hipokrit namanya?

Yang lebih jelas hipokritnya ialah perwakilan Islam PKR yang mengangguk setuju seperti orang jahil dan dungu. Patutlah parti PKR sangat berkeras mahu menentang 'ketuanan Melayu' kerana mereka sendiri tidak faham apa yang diperkatakan oleh Wan Azizah dan Anwar Ibrahim!

Penulis tidak akan faham jika masih ada orang Islam yang mahu mempertahankan kemungkaran yang dilakukan oleh Kesavan Subramaniam itu. Mereka itu sudah melampau dan jahil sesungguh-sungguhnya!

Sungguh menyedihkan !

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...