Bangsamoro Di Kecam Kerana Tak Rujuk Nik Aziz

Tak bolehkah hal permasalahan umat Islam diluar negara ditentukan untung nasib mereka oleh parti ahli syurga PAS.


Cuba kita ambil contoh  ..selama ini yang paling champion buat demo tengah panas lepas Jumaat adalah khawarij PAS..pomg pang..pomg pang..sana laknat sini laknat....bakar bendera..bakar poster..Tapi hasilnya.. Mat Sabu ..sanggup turun ke Damsyik beri sokongan kepada kerajaan syiah membunuh Ahli Sunnah Waljamaah..


Dimata khawarij PAS..parti suci merekalah hero umat Islam sedunia..  tapi agak menghairankan..kenapa dan mengapa umat Islam diluar sana jika punyai masaalah pasti  akan cari pemimpin Umno ..Daripada bab bantuan senjata,kewangan,perubatan dan makanan ,membina masjid..surau..wakaf quran hinggalah kepada pakaian..malah jika berlaku konflik atau pun permasaalahan melibatkan wilayah ..pemimpin Umno juga dijadikan rujukan dan juga tempat memohon bantuan..


Apahal tak mintak bantuan pada Anwar..apahal tak minta bantuan pada Nik Aziz..Hadi atau Mat Sabu?

Badan koordinasi selaras bantuan ke selatan Filipina

Satu badan koordinasi akan diwujudkan untuk menyelaras bantuan dari Malaysia ke selatan Filipina, antaranya dalam aspek kemanusiaan, kewangan, pelaburan dan kebajikan.


Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata badan koordinasi itu juga akan membantu melaksanakan secepat mungkin program-program seperti pembangunan yang dirangka ekoran perjanjian damai antara Barisan Pembebasan Islam Moro (MILF) dengan kerajaan Filipina yang ditandatangani bulan lepas.


"Masyarakat Bangsamoro mahu tindakan segera dilakukan secepat-cepatnya tiga bulan selepas perjanjian dibuat," katanya kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan delegasi MILF yang diketuai pengerusinya Al-Haj Murad Ebrahim di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini hari ini.


Ahmad Zahid berkata beliau juga telah berbincang dengan Menteri Pertahanan Filipina mengenai beberapa perkara yang dipersetujui oleh kedua pihak supaya kemajuan dan pembangunan dapat dilaksanakan di Mindanao.


"Ada kemungkinan seseorang akan dilantik untuk menjadi koordinator dalam aspek yang saya sebutkan tadi, tetapi biarlah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak umum secara rasmi," katanya. 

Pisau kata " Bangsamoro tak teringin nak masuk syurga PAS kah?"
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...