HOT : TERPAKSA TAYANG BUAH DADA HANYA UNTUK SELAMATKAN PERNIAGAAN..


Tak habis-habis peniaga Melayu ditindas di Pulau Pinang.. Kadang-kadang tu EP sendiri nampak tak logik mengenai isu penindasan peniaga Melayu di Pulau Pinang..ini kerana Kepimpinan Lim Guan Eng sentiasa dipuji oleh pemimpin PAS & PKR kerana berlaku adil kepada semua kaum dan menjaga kepentingan umat Islam di Pulau Pinang..sampai dapat gelaran Khalifah la..

Namun..bagi peniaga-peniaga Melayu di Pulau Pinang semua itu hanyalah indah khabar dari rupa, pemimpin PAS dan PKR sanggup bersubahat melindungi kezaliman DAP menindas peniaga Melayu hanya kerana ingin menjaga poket mereka..Jika lawan Guan Eng..nanti elaun kena potong..

Cuba tengok video dibawah ini..Seorang peniaga wanita di Padang Kota terpaka mengugut untuk membuka bajunya dikhalayak ramai kerana sudah hilang sabar dengan tindakan penguatkuasa Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) di bawah telunjuk Ketua Menteri Guan Eng yang tak habis-habis setiap malam 'mengganggu' mereka ini berniaga.


Kejadian seperti rakaman nideo ini mungkin tidak akan berlaku sekiranya Kerajaan DAP bertindak adil kepada semua peniaga..Ini tidak..peniaga cina yang berniaga di Padang Kota Baru dibiarkan, diberi kebenaran dan siap buat bumbung lagi untuk mereka berniaga..tetapi peniaga Melayu yang berniaga di Padang Kota lama pula dihalau macam anjing..


** Cuba tengok gambar diatas..MPPP sanggup gunakan wang rakyat hanya untuk bayar elaun kerja lebih masa kepada penguatkuasa tersebut bagi memantau kawasan tersebut sepanjang masa... pagi petang siang malam demi untuk memastikan tiada peniaga Melayu yang dapat berniaga dikawasan tersebut...Kejamkan....

Cuba baca laporan dibawah..

Seramai 20 penjaja kecil di Padang Kota Lama tetap bertegas untuk berniaga di kawasan itu walaupun terpaksa berhadapan dengan tindakan penguatkuasaan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) hampir setiap malam.

 Penjaja barang mainan, Ruzaimi Abdul Hamid, 34, berkata beliau dan peniaga lain tidak mempunyai mata pencarian lain dan kebanyakannya mula berniaga di situ sejak lapan tahun lepas. Beliau berkata jika operasi perniagaan tidak diteruskan, kawasan yang menjadi tarikan pelancong itu menjadi gelap dan sunyi.  

"Memorandum yang kami hantar 11 Okt lepas pun Ketua Menteri Lim Guan Eng tak jawab. Jika kerajaan negeri boleh beri lesen kepada penjaja kecil di Persiaran Gurney dan Queensbay kenapa tidak buat perkara serupa kepada kami?," katanya kepada pemberita di sini Selasa.

 Penjaja aksesori Lim K! in Hen, 5! 8, pula meluahkan rasa hairan mengenai sebab sebenar permohonan lesen mereka tidak diendah MPPP kerana mereka tidak mengganggu lalu lintas mahupun pejalan kaki.

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...