Harakah Bodoh, Pendemo Cecah Rumput Dataran Pun Tak

April 28, 2012   ·   9 Comments

IMG-20120428-WA0003

MALAYSIAKINI dan Harakah buat cerita paling bodoh apabila mendakwa ada 100,000 orang peserta demonstrasi di Dataran Merdeka.  Penulis yang ada disini dari mula, tidak pulak melihat jumlah seramai yang disebut-sebutkan itu.

Tambah memalukan, Harakah turut mendakwa demonstrator menawan Dataran Merdeka, walhal hampir semua sekali berterabur lari bila gas pemedih mata dilepaskan.  Yang masih tinggal hanyalah ketegaq-ketegaq yang tak makan dek saman dan faham bahasa Melayu.

Penulis dimaklumkan di sekitar Jalan Tun Perak, ada sekitar 2,000 orang budak-budak PAS yang malu kerana perjuangan tidak menjadi, cuba merempuh masuk ke Dataran Merdeka.  Kenapa penulis kata tidak menjadi kerana hasrat nak berdemo duduk di atas rumput Dataran Merdeka tidak menjadi.

Jumlah 2,000 itu penulis rasa sangat mudah di tangani pihak polis kerana kita semua tahu lebai-lebai ini hanya kelihatan kuat di luar tapi 'gemalai' di dalam.  Tak usah banyak, 5 ke 6 gas pemedih mata pun dah cukup untuk menyuraikan depa semua itu.  Penulis dah lihat dengan mata kepala sendiri kelemahan masing-masing.

Tapi inilah yang kita perlu fahamkan dengan strategi media pro pembangkang ini ya.  Mereka suka membesar-besarkan nombor dan angka mengikut sesuka hati, seolahnya macamlah depa ini mendapat sokongan rakyat.

Yang datang sejauh Kelantan dan Kedah itupun sebab ditaja oleh PAS menggunakan wang rakyat negeri-negeri yang disebutkan.  Pendek kata menggunakan wang rakyat untuk melanggar undang-undang negara.

Bukanlah datang itu kerana inisiatif sendiri atau kerana tekanan hebat akibat dari 'kezaliman kerajaan' yang sering disebut-sebutkan itu tapi kerana ditaja.

By

Tags:


Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...