Keresahan Melayu … Awang Selamat

Keresahan Melayu … Awang Selamat

Berbanding isu demonstrasi liar dan kempen anti-Malaysia di Indonesia, ada ancaman yang lebih besar di tanah air kita sendiri. Usaha pihak tertentu termasuk parti pembangkang mempermainkan sensitiviti umat Islam dan orang Melayu makin menjadi-jadi.

Awang melihat pihak-pihak berkenaan sedang menguji sejauh mana ketahanan dan perpaduan umat Islam dalam menghadapi asakan mereka. Akhbar Cina terus memainkan isu perkauman secara berleluasa. Pandangan Melayu liberal yang cuma segelintir diangkat seolah-olah mewakili majoriti Melayu oleh satu dua media dan portal berita. Usaha menulis semula perlembagaan terus digerakkan. Asakan itu semakin kuat kerana menyedari bahawa Melayu kini berpecah.

Masyarakat Melayu kian merasakan bahang tersebut. Ramai yang resah. Awang berharap suhunya akan reda. Semoga pemimpin kaum lain turut memainkan peranan untuk meredakannya. Dalam pada itu, Awang tertarik apabila ketua pembangkang, Anwar Ibrahim menuduh UMNO menjadi punca kepada peningkatan suhu perkauman di negara ini.

Seperti biasa, Anwar tuding jari kepada pihak lain. Itu strategi beliau untuk mengalih perhatian kepada banyak kepincangan dalam PKR. Anwar turut bimbang jika DAP makin dibenci oleh orang Melayu, peluang pakatan pembangkang akan terjejas. Maka peluang beliau untuk menjadi Perdana Menteri tipis. Anwar juga mahu mengalihkan perhatian daripada kes liwat kali keduanya, yang sentiasa cuba ditangguhkan. Dalam isu nama Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng digunakan dalam doa khutbah, Anwar awal-awal lagi menafikannya dengan menuduh media melakukan fitnah sedangkan khatib yang berkenaan mengakui perkara itu dan ramai jemaah menjadi saksi. Awang hairan selalu sangat beliau tidak bercakap benar.

Sebenarnya, beliaulah yang menjadi punca utama kepada apa yang berlaku sekarang. Semua ini bermula apabila beliau mengheret rakyat dalam kes tuduhan liwatnya serta menggunakan pendekatan politik yang menggugat kepentingan Melayu dan umat Islam. Beliau juga berterusan memburuk-burukkan Malaysia dan mengundang campur tangan asing demi mahu berkuasa. Sebab itu banyak pihak melabelkannya sebagai pengkhianat.

Awang masih menunggu bila Anwar mahu berikrar mempertahankan dan menjunjung sepenuhnya Perlembagaan negara termasuk Perkara 152. Sehingga hari ini beliau tidak berani berbuat demikian. Apakah Anwar mahu menjaga hati DAP atau pun beliau sudah tidak lagi mendokong Perlembagaan Malaysia? — Mingguan Malaysia


Genelia in Malayalam Movie Urumi

Bollywood actress : Genelia in Malayalam Movie Urumi | Hot Gallery of Genelia in Malayalam Movie Urumi . The biggest ever bollywood actress gallery containing photos of Katrina kaif, Deepika Padukone, Priyanka Chopra, Aishwarya Rai, Kareena Kapoor, Kajol and many more..Bollywood stars from Bollywood Movies posing for the best photo gallery: Genelia in Malayalam Movie Urumi

Genelia in Malayalam Movie Urumi
Genelia in Urumi

Comments

Optimized Search

Popular posts from this blog

BAGAIMANA GAMBAR AWEK MELAYU BOGEL BOLEH TERSEBAR DIDALAM BLOG??

Scandal: Alyssa The Scandal Queen

Jho Low's Girlfriend Paris Hilton drunk and flashing panties ...